آجیل

بادام برای قلب + مقدار مصرف مجاز روزانه

بادام برای قلب

بادام برای قلب به عنوان یکی از بهترین مغزیجاتی شناخته می ‌شود که افراد زیادی از آن استفاده می ‌کنند. شما می ‌توانید در رژیم غذایی سالم، بادام درختی را قرار دهید. همچنین قیمت بادام درختی به نسبت خواص و فوایدی که میتواند برای بدن و درمان انواع بیماری داشته باشد بسیار مقرون به صرفه می باشد. بیماران قلبی باید از انواع خوراکی ‌هایی که سالم و مقوی هستند استفاده کنند. در بادام درختی میزان زیادی از چربی اشباع نشده وجود دارد که این ویژگی برای بیماران قلبی مفید است.

شما برای حفظ سطح کلسترول می‌ توانید بادام درختی را مورد استفاده قرار دهید. خطر بیماری قلبی با استفاده از بادام درختی کاهش پیدا می ‌کند. ویتامین‌ های زیادی در بادام درختی وجود دارند که هر یک از آنها از آسیب سلولی جلوگیری خواهند کرد. مقدار زیادی کلسیم و منیزیم در بادام وجود دارد.

سابقه کشت درخت بادام درختی به چهار هزار سال می‌رسد؛ محتقان معتقدند.منشاء درخت بادام از منطقه بين النهرین و کشور ایران، مناطق غربی آسیا و شمال آفریقا می‌باشد. بادام یکی از مواد غذایی با سابقه طولانی و باستانی محسوب می‌شود. رومیان به بادم، مهره یونانی لقب داده بودند و بادام را کشت می‌کردند؛ امروزه بادام در کشورهای حوزه دریای مدیترانه، اسپانیا، ایتالیا، پرتغال و مراکش در آسیا ایران و پاکستان و آمریکای شمالی (کالیفرنیا) به شکل تجاری کشت و تکثیر می‌شود؛ و بزرگترین تولیدکننده بادام در جهان، کشور آمریکا می‌باشد.

بادام درختی برای قلب
بادام درختی برای قلب

ارزش غذایی بادام درختی برای قلب

در هر یک صد گرم از مغز دانه‌های بادام درختی ۵۷۵ کیلوکالری انرژی، ۲۱.۶۷ گرم کربوهیدرات، ۲۱.۲۲ گرم پروتئین. ۴۹.۴۲ گرم چربی، ۱۲.۲ گرم فیبر، ۵۰ میکروگرم ویتامین، B9‏ ؛ یک میلیگرم سدیم. ۷۰۵ میلیگرم پتاسیم، ۲۶۴میلیگرم کلسیم، ۰.۹۹۶ میلیگرم مس، ۳.۷۲ میلیگرم آهن، ۲۶۸ میلیگرم منیزیم، ۲.۲۸۵ میلیگرم منگنز، ۴۸۴ میلیگرم فسفر، ۲.۵ میکروگرم سلنیوم و ۳.۰۸ میلیگرم روی موجود می‌باشد.

بادام شیرین محتوی ۵۰ تا ۵۵ درصد و بادام تلخ دارای ۴۰ تا ۴۵ درصد روغن می‌باشد. بادام محتوی ۲۵ درصد مواد دیاستازی به نام امولسین، قند، صمغ، موسیلاژ و مواد معدنی می‌باشد. بادام تلخ دارای ماده مخصوصی (یک تا سه درصد) به نام.آمیگدالین می‌باشد که از اثر آب بر روی این ماده؛ اسید سیانیدریک و آلدنید بنزوئیک و گلوکز حاصل می‌شود.

خواص بادام درختی برای قلب

بادام برای قلب به عنوان یکی از بهترین مغزیجاتی شناخته می ‌شود که افراد زیادی از آن استفاده می ‌کنند. شما می ‌توانید در رژیم غذایی سالم، بادام درختی را قرار دهید. بیماران قلبی باید از انواع خوراکی ‌هایی که سالم و مقوی هستند استفاده کنند. در بادام درختی میزان زیادی از چربی اشباع نشده وجود دارد که این ویژگی برای بیماران قلبی مفید است. شما برای حفظ سطح کلسترول می‌ توانید بادام درختی را مورد استفاده قرار دهید. خطر بیماری قلبی با استفاده از بادام درختی کاهش پیدا می ‌کند. ویتامین‌ های زیادی در بادام درختی وجود دارند که هر یک از آنها از آسیب سلولی جلوگیری خواهند کرد. مقدار زیادی کلسیم و منیزیم در بادام درختی وجود دارد.

آیا بادام برای قلب مفید است؟

بادام درختی محتوی روغن‌های چرب اشباع نشده است که مانند روغن زیتون برای ارتقاء سلامتی مفید می‌باشد. مطالعات نشان داده است که مصرف مغز بادام می‌تواند سبب کاهش کلسترول خون شده و از بروز بیماری‌های قلبی در انسان پیشگیری کند. مصرف بادام به علت داشتن ویتامین E که یک آنتی اکسیدان طبیعی محسوب می‌شود، سبب کاهش ۸ تا۱۲ درصدی میزان کلسترول خون می‌شود. بادام منبعی غنی از پتاسیم است که این ماده در بدن در سیستم اعصاب و انقباض ماهیچه‌ها نقش دارد؛ پتاسیم سبب ایجاد تعادل در فشار خون و افزایش عملکرد قلب می‌شود. بادام منبع بسیار خوبی از منگنز و منبع خوبی از مس است.

مضرات بادام برای قلب
مضرات بادام برای قلب

دو ماده معدنی ضروری برای بدن که به عنوان کوفاکتور در تولید آنزیم‌های بدن نقش دارند؛ مصرف این دو ماده معدنی در رژیم غذایی روزانه سبب کاهش خستگی شده و انرژی بدن را افزایش می‌دهد. بادام درختی منبعی غنی از اسید فولیک است که در بدن سبب کاهش سطح هموسیستئین (عامل ایجاد پلاک‌های چربی در سرخرگ‌ها) می‌شود.

فیبر موجود در بادام درختی سبب افزایش حرکات روده‌ها شده و بدین ترتیب خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد. بادام سینه را نرم می‌کند و برای درمان زخم روده‌هاء مثانه و اسهال مفید است. بادام منبعی خوب از ماده منیزیم و پتاسیم است که سبب افزايش انعطاف پذیری عروق شده و موجب آرامش رگ‌های بدن و افزایش میزان اکسیژن دریافتی بافت‌های بدن می‌شود.

خوردن بادام درختی برای بیماران قلبی

مصرف بادام درختی سبب کاهش میزان سطح قند خون در افراد مبتلا به بیماری دیابت شده و احتمال بروز بیماری‌های قلبی و عروقی را در افراد مبتلا به دیابت کاهش می‌دهد. بادام منبعی غنی از منگنز و مس است که این دو ماده معدنی به عنوان یکی از کوفاکتورهای آنزیم بدن عمل کرده و سبب نابودی رادیکال‌های آزاد (عامل بروز سرطان) و افزایش انرژی بدن می‌شود. مصرف بادام به بانوان باردار توصیه می‌شود؛ زیرا بادام به علت داشتن اسید فولیک از بروز نقص‌های هنگام تولد در نوزادان پیشگیری می‌کند.

بادام درختی سرشار از چربی‌های اشباع نشده است که این چربی‌ها سبب افزایش سلامتی قلب و عروق می‌شود؛ دانشمندان معتقدند افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود از کربوهیدرات‌ها استفاده می‌کنند در صورت مصرف بادام می‌توانند تا %۳۰ میزان حملات قلبی را کاهش دهند. بادام درختی محتوی ماده‌ای با نام فنیل آلانین است که این ماده شیمیایی سبب افزایش سلامتی سیستم عصبی و مغزی می‌شود. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد بهتر است برای استفاده از حداکثر موادموثره و فلاونوییدهای موجود در بادام پوست مغز آن را هنگام مصرف جدا نکنید. بادام محتوی مقدار زیادی چربی غیر اشباع و بسیاری از مواد مغذی از جمله کلسیم و منیزیم می‌باشد.

بادام درختی برای بیماران قلبی
بادام درختی برای بیماران قلبی

مصرف بادام درختی برای بیماران قلبی

مصرف بادام برای قلب توسط بسیاری از پزشکان توصیه می ‌گردد.  بیماران قلبی نیاز است که از خوراکی ‌های مفید استفاده کنند تا دچار سکته نشوند. اگر مایل هستید مصرف بادام درختی را به بیماران قلبی توصیه کنید باید میزان استفاده از آن را مشخص نمایید. یکی از مهم‌ ترین نکاتی که جهت استفاده از بادام درختی برای درمان بیماری قلبی اهمیت دارد رعایت حد اعتدال می ‌باشد. اگر شما مایل هستید با استفاده از بادام درختی سلامت قلب را تضمین کنید روزانه ۱۵ الی ۳۰ عدد بادام درختی خام را می‌ توانید میل نمایید. بادام درختی بو داده شده با اینکه خواص زیادی دارد ولی نسبت به بادام خام دارای خواص کمتری می ‌باشد.

مصرف بادام درختی سبب افزایش عملکرد مغزی شده و یکی از آجیل‌های بسیار مفید برای کودکان در حال رشد محسوب می‌شود. محققان معتقدند مصرف مداوم و حداقل چهار وعده در هفته از بادام سبب افزایش سطح لیپو پروتئین با چگالی بالا (HDL)‏ و کاهش سطح لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) شده و در نتیجه سبب تعادل کلسترول خون می‌شود. مصرف بادام درختی در رژیم‌های غذایی روزانه، سبب رفع شدن احساس گرسنگی کاذب می‌شود.

در مورد بادام درختی برای لاغری محققان معتقدند مصرف آجیل‌هایی مانند بادام درختی در رژیم غذایی روزانه حداقل چهار بار در هفته و کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها می‌تواند سبب افزایش روند کاهش وزن در افراد دارای اضافه وزن شود. فیبر موجود در بادام سبب جلوگیری از بروز یبوست شده و از بیماری سرطان روده بزرگ پیشگیری می‌کند.

خواص بادام برای قلب
خواص بادام برای قلب

به همین علت توصیه می‌شود پس از مصرف بادام آب میل کنید. میزان پروتئین موجود در دانه‌های بادام درختی بیشتر از همان مقدار از تخم مرغ است. روغن بادام سبب افزايش شادابی.و زیبایی پوست شده و به همین علت در تهیه انواع صابون‌ها از روغن بادام استفاده می‌شود. بادام برای افزایش عملکرد مغزی کودکان غذای مناسبی محسوب می‌شود. بدین منظور کافی است؛ پس از خیساندن دو تا سه عدد مغز بادام در آب.و جداکردن پوسته، این بادام‌ها را میل کنند تا از مزایای آن بهره مند شوند.

جدا کردن پوسته‌های مغز بادام درختی سبب جلوگیری و کاهش بروز واکنش‌های آلرژیکی در کودکان می‌شود. بادام درختی منبع غنی از منیزیم محسوب می‌شود که این ماده معدنی مسدود کننده کانال کلسیم است؛ هنگامی که به میزان کافی به بدن منیزم برسد، سبب آرامش سیاهرگ‌ها و سرخرگ‌های بدن شده و جریان خون، اکسیژن و مواد مغذی در بدن بهبود می‌یابد. مطالعات نشان می‌دهد کمبود منیزیم سبب افزایش بروز حملات قلبی می‌شود. بادام سبب کاهش پروتئین واکنشیC، در بدن شده که این پروتئین مسئول ایجاد التهاب در عروق و آسیب است.

خواص بادام برای قلب از نگاه طب سنتی

بادام شیرین از دیدگاه طب سنتی ایران کمی گرم و تر است و مغز بادام تلخ خیلی گرم و خشک محسوب می‌شود. بادام درختی بو داده مقوی معده بوده و قابض است. مالیدن روغن بادام بر روی پوست التهاب را رفع کرده و سوختگی را درمان می‌کند. بادام برای معده‌های ضعیف و سرد خوب نیست و اشخاصی.که معده ضعیفی دارند بهتر است بادام را با شکر میل کنند.

همچنین میتوانید برای جذب مواد معدنی و ویتامین های بادام درختی میتوانید از فرآورده های بادام درختی مانند خرید کره ی بادام درختی و قرار دادن آن در برنامه ی غذایی خود کره ی بادام درختی را میل نمایید.

مقدار مصرف مجاز بادام درختی برای بیماران قلبی

بادام درختی را به شکل تازه یا بو داده می‌توانید میل کنید؛ و برای افزایش جذب ویتامین‌ها، توصیه می‌شود با معده خالی بادام درختی را میل کنید؛ و يا می‌توانید بادام‌ها را.در آب خیس نموده و سپس میل نمایید. بادام چون سنگین است نباید در خوردن.آن افراط کرد و مقدار مصرف آن نباید در روز بیش از ده دانه باشد. بادام حاوی مقادیری اگزالات است که برای افرادی که از مشکلات کلیه و سنگ‌های صفراوی رنج می‌برند؛ می‌تواند.مشکل ساز باشد به همین علت توصیه می‌شود این افراد از مصرف مقادیر زیاد بادام خودداری کنند.

بادام به علت داشتن روغن باید در محلی مناسب و به دور از آفتاب ذخیره شود. بدین منظور کافی است بادام‌ها را در ظروفی در بسته و در محلی خشک و خنک نگهداری کنید. اگر بادام‌ها را در محلی سرد مانند یخچال نگهداری کنید تازگی خود را بهتر حفظ کرده و دیرتر فاسد می‌شوند؛ در یخچال بادام را.می‌توانید برای حداکثر چهار ماه تازه نگهداری کنید. ولی اگر بادام‌ها را در فریزر نگهداری کنید این مدت به یک سال افزایش می‌یابد.

فواید بادام برای قلب
فواید بادام برای قلب

آیا مصرف بادام درختی برای سلامت قلب خوب است؟

در پاسخ به این پرسش که آیا مصرف بادام درختی برای سلامت قلب مفید است یا نه باید بگوییم بله. استفاده از انواع خوراکی‌ هایی که به عنوان مغزیجات سالم شناخته می‌ شوند برای درمان بسیاری از بیماری ‌ها مزیت زیادی دارد. در صورتی که شما مبتلا به بیماری قلبی هستید باید رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

پزشکانی که در زمینه درمان بیماری قلبی فعالیت می‌ کنند مصرف بادام درختی را برای بیماران قلبی جایز می‌ دانند. از آنجایی که بادام درختی دارای ویتامین‌ های زیادی است سلول‌ های قلب با استفاده از این ویتامین ‌ها، قدرت بیشتری به دست می‌ آورند. باز شدن رگ ‌های خونی در قلب اهمیت زیادی دارد. استفاده از بادام درختی کمک می‌ کند تا رگ‌ های خونی قلب به بهترین نحو ممکن عملکرد خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا