آجیل

مفید ترین مغز های آجیلی برای بدن و سلامتی

مفید ترین مغز های آجیلی برای بدن

مفید ترین مغز های آجیلی کدامند؟ همانطور که میدانید، آنچه که در طول روز می خوریم، تاثیر مستقیمی بر سلامت ما دارد؛ به همین دلیل باید بسیار مراقب باشیم که خوردنی هایی مصرف کنیم که از خواص مناسب و مطلوبی برای بدنمان برخوردار باشد‌‌. خرید آجیل و خوردن آن جزو بهترین و پرخاصیت ترین خوراکی هایی هستند که از خواص بی نظیری برای سلامت جسم و ذهن ما برخوردارند. در این مقاله ما درباره ی ۱۰ آجیل برتر و مفید برای سلامتی انسان ها برای شما سخن خواهیم گفت! با ما همراه باشید.

با شناخت مفید ترین مغز های آجیلی می‌ توانید بهترین مغزها را برای رژیم غذایی خود انتخاب نمایید. هر یک از مغزهای آجیلی با خواص متفاوتی برای بدن ضروری هستند. بر همین اساس اگر شما می‌ خواهید از مغزیجات استفاده کنید باید تمامی خواص آنها را ارزیابی نمایید. با خرید تخمه کدو می توانید از مزیت های این مغز پرخاصیت بهره مند شوید. هر یک از مغزهای آجیلی مانند پسته، تخمه کدو، بادام درختی، بادام هندی و … به عنوان بهترین و مفیدترین مغزهای آجیلی شناخته می ‌شوند. انواع مغزهای آجیلی که مزیت زیادی برای بدن دارند را باید از نظر نیاز بدن بشناسید و سپس آنها را استفاده کنید.

ده مغز آجیلی برتر

اگر ده مغز آجیلی برتر را بشناسید می‌ توانید هر یک از آنها را برای تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان بیماری‌ های گوناگون استفاده کنید. مغزیجات مهم ‌ترین خوراکی ‌هایی هستند که مزیت‌ های زیادی را به خود اختصاص می‌ دهند. امروزه بسیاری از خانم ‌ها و آقایان از انواع مغزیجات در طول روز استفاده می ‌کنند. همچنین نوجوانان و کودکان باید از مغزیجات استفاده کنند تا بدن سالم و قوی داشته باشند. پسته، خرید تخمه کدو، بادام درختی، بادام هندی، فندق، کشمش، بادام زمینی، توت خشک، انجیر خشک، تخمه ژاپنی و … به عنوان بهترین مغزهای آجیلی شناخته می‌ شوند. هر یک از این مغزهای آجیلی را باید به صورت روزانه در حد اعتدال استفاده کنید.

مفید ترین مغز های آجیلی برای بدن
مفید ترین مغز های آجیلی برای بدن

فواید بادام درختی برای بدن

بادام درختی نوعی آجیل است که سرشار از مواد مغذی است. آنها منبع خوبی از چربی های سالم، پروتئین، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

فواید بادام درختی برای سلامتی

  • بادم می تواند به کاهش کلسترول بد خون(LDL) تا ۵ درصد کمک کند.
  • بادام علاوه بر اثرات کاهش دهنده کلسترول، منبع خوبی از ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان است که می تواند به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب کمک کند.
  • آنها همچنین منبع خوبی از منیزیم هستند که در بیش از ۳۰۰ واکنش بیوشیمیایی در بدن شما نقش دارد.
  • بادام منبع خوبی از منیزیم است که برای بسیاری از عملکردهای بدن از جمله عملکرد عضلانی و عصبی، کنترل قند خون و تنظیم فشار خون مهم است. منیزیم همچنین می تواند به پیشگیری از میگرن و افزایش سطح انرژی کمک کند‌.
  • آنها منبع خوبی از چربی های سالم و پروتئین هستند که می تواند به شما کمک کند تا احساس سیری و رضایت داشته باشید.

فواید تخمه کدو برای بدن

بین انواع مغز آجیلی برتر، مغز تخمه کدو محبوبیت زیادی دارد. مغز تخمه کدو دارای ویتامین‌ ها و آنتی اکسیدان ‌های بسیار قوی است. شما برای کاهش کلسترول، درمان التهابات، کاهش فشار خون، تضمین سلامت قلب و … می ‌توانید از مغز تخمه کدو استفاده کنید. عملکرد مجاری ادراری با استفاده از مغز کدو بهبود می ‌یابد. همچنین شما برای کاهش اضطراب و تقویت استخوان‌ ها می ‌توانید مغز تخمه کدو را به صورت روزانه استفاده نمایید. از آنجایی که ویتامین ‌های زیادی در مغز کدو وجود دارد برای بازیابی سلول ‌ها و ترمیم سلول‌ ها مزیت زیادی خواهد داشت.

فواید تخمه کدو برای بدن
فواید تخمه کدو برای بدن

فواید مغز تخمه کدو

با شناخت انواع مغز آجیلی برتر نیاز است که فواید مغز تخمه کدو را ارزیابی کنید. برخی از مهم ‌ترین مزیت‌ های تخمه کدو عبارت هستند از :

  • یکی از مهم ‌ترین مزیت‌ های مغز تخمه کدو این است که برای سلامت قلب استفاده می‌ شود. آنتی اکسیدان‌ های مغز این تخمه کمک می ‌کنند تا شریان‌ های قلب به خوبی عملکرد خود را انجام دهند.
  • کاهش اضطراب یکی دیگر از فواید مغز تخمه کدو می ‌باشد. افرادی که در طول روز دچار استرس و اضطراب زیادی هستند می‌ توانند از این مغز خوشمزه استفاده کنند.
  • کاهش و درمان التهابات بدن به عنوان یکی دیگر از مزیت‌ های مغز تخمه کدو است. التهاباتی که در بدن به وجود می آیند باید با بهترین خوراکی ها درمان شوند.
  • کاهش کلسترول برای بسیاری از بیماران اهمیت دارد، بر همین اساس می ‌توانیم یکی دیگر از مزیت ‌های مغز تخمه کدو را کاهش کلسترول بدن بدانیم که بسیار مهم است.

 بادام هندی مفید برای بدن

بادام هندی نوعی آجیل است که بومی برزیل و یک غذای محبوب در سراسر جهان است و اغلب در دستورالعمل های غذاهای آسیایی و هندی استفاده می شوند.

بادام هندی منبع عالی از مواد مغذی است. آنها منبع خوبی از پروتئین، فیبر و ویتامین های E و K هستند. همچنین حاوی منیزیم، فسفر و مس است که همه این مواد مغذی برای سلامتی ضروری هستند.

فواید بادام هندی برای بدن
فواید بادام هندی برای بدن

فواید بادام هندی برای سلامتی

  • بادام هندی منبع خوبی از مس است. مس یک ماده معدنی ضروری است که به حفظ سلامت عروق خونی و اعصاب و همچنین جذب آهن در بدن کمک می کند.
  • بادام هندی منبع خوبی از منیزیم است که به تولید انرژی، انقباض عضلات و کنترل قند خون کمک می کند.
  • فسفر موجود در بادام برای سلامت استخوان و دندان ضروری است و به بدن کمک می کند تا از کربوهیدرات ها و چربی ها برای تولید انرژی استفاده کند.
  • بادام هندی حاوی اسید اولئیک است که نوعی چربی سالم است که با کاهش سطح کلسترول و کاهش التهاب مرتبط است.
  • بادام هندی منبع خوبی از فیبر است که به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند و می تواند از یبوست و سایر اختلالات گوارشی جلوگیری کند.

فواید گردو برای بدن

گردو در دسته ی بهترین آجیل ها قرار دارد و خاصیت موجود در آن فوق العاده بسیار است؛ ظاهری به شکل مغز انسان و پوستی چوبی دارد. از گردوها نه تنها در آجیل، بلکه در غذاها، شیرینی پزی و سالاد نیز استفاده می شود.

فواید گردو برای بدن
فواید گردو برای بدن

فواید گردو برای سلامتی

  • یکی از مهمترین مواد مغذی موجود در گردو، آلفا لینولنیک اسید (ALA) است که نوعی اسید چرب امگا ۳ دارد که برای حفظ سلامت قلب و پیشگیری از بیماری های مزمن، مانند آرتریت و سرطان مهم هستند.
  • گردو همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است که به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب کمک می کند. این مواد مغذی همچنین می توانند به بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از زوال شناختی کمک کنند.
  • گردو علاوه بر محتوای مواد مغذی، منبع چربی های سالم نیز می باشد. این چربی ها می توانند به بهبود سطح کلسترول و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کنند.

آجیل ماکادمیا برای بدن

آجیل ماکادمیا نوعی آجیل است که بومی کشور استرالیا است و قرن هاست که بومیان از آن برای خواص دارویی استفاده می کنند. در سال های اخیر، آنها در دنیای غرب محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند؛ زیرا مردم از خواص آنها برای سلامتی بدن آگاه شده اند. برای مشاهده ی قیمت ماکادمیا میتوانید به فروشگاه آجیل منوچهری مراجعه نمایید.

فواید ماکادمیا برای بدن
فواید ماکادمیا برای بدن

فواید ماکادمیا برای سلامتی

  • مطالعات نشان داده اند که خوردن آجیل ماکادمیا می تواند به بهبود سطح کلسترول و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.
  • آنها منبع خوبی از ویتامین E هستند، که یک آنتی اکسیدان است که به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک می کند.
  • آنها همچنین منبع خوبی از منیزیم هستند که برای حفظ سلامت استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان ضروری است.
  • آجیل ماکادمیا می تواند به تقویت عملکرد شناختی کمک کند. چربی های سالم موجود در آجیل ماکادمیا می تواند به بهبود عملکرد مغز و حافظه کمک کند.
  • آجیل ماکادمیا منبع خوبی از چربی‌های سالم و فیبر است که هر دو برای کاهش وزن مهم هستند.

فندق برای سلامت بدن

فندق نوعی آجیل درختی است که بومی نیمکره شمالی است. آنها معمولاً گردو بیضوی شکل و قهوه ای رنگ هستند و پوستی صاف و سخت دارند.

فواید فندق برای بدن
فواید فندق برای بدن

فواید فندق برای سلامتی

  • فندق منبع عالی ویتامین E است. این ماده مغذی مهم به محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند.
  • فندق همچنین منبع خوبی از منیزیم است که برای حفظ سلامت استخوان ها و ماهیچه ها ضروری است.
  • فندق حاوی پتاسیم است که برای تنظیم فشار خون مهم است.
  • فندق همچنین سرشار از چربی‌های تک غیر اشباع سالم برای قلب است که می توانند به کاهش سطح کلسترول LDL (بد) و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کنند. به علاوه، آنتی اکسیدان های موجود در فندق ممکن است به محافظت در برابر سرطان کمک کند.
  • منیزیم موجود در فندق به تنظیم سطح قند خون کمک می کند و می تواند حساسیت به انسولین را بهبود بخشد.
  • فندق منبع خوبی از فیبرهای محلول و نامحلول است. فیبر محلول به کاهش سطح کلسترول کمک می کند؛ در حالی که فیبر نامحلول به هضم کمک می کند و می تواند به جلوگیری از یبوست کمک کند.

فواید پسته برای بدن

پسته آجیلی لذیذ و عالی برای سلامتی است. آنها منبع خوبی از پروتئین، فیبر و چربی های سالم و چندین ویتامین و مواد معدنی از جمله پتاسیم، ویتامین E و منیزیم هستند.

فواید پسته برای بدن
فواید پسته برای بدن

فواید پسته برای سلامتی

  • پسته ها حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که به کاهش فشار خون و سطح کلسترول کمک می کنند و موجب کاهش خطر بیماری قلبی،سکته و بیماری هایی مانند سرطان می شوند.
  • پسته منبع خوبی از پروتئین است که باعث می شود تا آنها گزینه ای عالی برای گیاهخواران باشد.
  • پسته کم کالری است و یک اونس پسته حاوی تنها ۱۶۰ کالری است که آن را به یک میان وعده عالی برای کسانی تبدیل می کند که مراقب وزن خود هستند.
  • پسته منبع خوبی از فیبر است و می تواند به شما کمک کند تا احساس سیری کنید و همچنین می تواند به سلامت گوارش شما کمک کند.
  • خوردن پسته ممکن است به بهبود کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کند.

مزایای بادام زمینی برای سلامتی

بادام زمینی نوعی آجیل است که سرشار از مواد مغذی است. آنها منبع خوبی از پروتئین، فیبر و چربی های سالم  و ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین E، منیزیم و مس هستند.

فواید بادام زمینی برای بدن
فواید بادام زمینی برای بدن

فواید بادام زمینی برای سلامتی

  • بادام زمینی با کاهش کلسترول بد و بهبود جریان خون می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد.
  • بادام زمینی با کمک به کنترل سطح قند خون، می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.
  • بادام زمینی می تواند با تقویت پاسخ های درمانی در روده و ریه ها با التهاب در سراسر بدن مبارزه کند.
  • خرید بادام زمینی و مصرف مداوم آن ممکن است در درمان بیماری هایی مانند بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون، سکته مغزی، مشکلات باروری (از جمله ناباروری)، بیماری های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس، اختلالات اضطرابی، افسردگی و غیره موثر باشند!

آجیل برزیلی برای بدن

این آجیل بومی جنگل های آمازون در برزیل است؛ دارای بافتی صاف، کره ای و عطر و طعم گردویی است و به صورت خام استفاده می شود. آجیل برزیلی همچنین یک منبع غنی از سلنیوم است.

فواید آجیل برزیلی برای بدن
فواید آجیل برزیلی برای بدن

فواید آجیل برزیلی برای سلامتی

  • آجیل برزیلی منبع عالی از سلنیوم است؛ ماده معدنی که به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک می کند. سلنیوم برای عملکرد سیستم ایمنی و سلامت تیروئید بسیار مهم است.
  • فیبر موجود در آن انرژی بدن را تامین و به معده احساس سیری می دهد. به همین سبب موجب کاهش وزن در افراد، راحتی در هضم غذا و پیشگیری از یبوست می شود.
  • پروتئین موجود در آجیل برزیلی به ساخت و ترمیم عضلات کمک می کند و موجب بالا رفتن سطح انرژی و حمایت از سیستم ایمنی بدن می شود. همچنین از پوکی استخوان و خطر بیماری قلبی نیز جلوگیری می کند.
  • منگنزی که در این آجیل وجود دارد، موجب سلامت استخوان و پیشگیری از آلزایمر و پارکینسون می شود.
  • فسفر موجود در آن به تقویت استخوان ها و دندان ها کمک می کند؛ از عملکرد عصبی حمایت می کند و به تنظیم سطح قند خون کمک می کند.

خواص آجیل اسپند برای بدن

اسپند نوعی آجیل است که به دلیل داشتن مواد مغذی شناخته شده است. آنها منبع خوبی از ویتامین های A، E و B و همچنین منیزیم، فسفر و روی هستند. ناگفته نماند که اسپند همچنین حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان است که می تواند به محافظت از بدن در برابر بیماری ها کمک کند.

فواید اسپند برای بدن
فواید اسپند برای بدن

فواید آجیل اسپند برای سلامتی

  • اسپند خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می دهد. مطالعه اخیر توسط دانشمندان نشان داده است که اسپند حاوی چربی های تک غیر اشباع و آنتی اکسیدان هایی است که می تواند از سلامت قلب شما محافظت کند و با کاهش کلسترول خطر سکته را کم کند.
  • آجیل اسپند نه تنها یک میان وعده خوشمزه است، بلکه حاوی مقدار مناسبی از ویتامین E است. ویتامین E به دلیل فواید سلامتی بسیاری از جمله پیشگیری از بیماری قلبی، کاهش خطر سرطان پروستات شناخته شده است.
  • اسپند همچنین به حفظ سلامت پوست و مو کمک می کند.

سوالات متداول

● آیا همه ی آجیل های برتر تولیدات داخل کشورمان است؟

خیر. برخی از آنها خارجی هستند.

● چند مورد از آجیل هایی که اصالتا خارجی هستند را نام ببرید؟

بادام زمینی، بادام هندی، ماکادمیا، آجیل برزیلی و …

● آیا مصرف آجیل ها مضراتی هم دارد؟

بله. در صورت استفاده ی زیاد از آجیل ممکن است دچار حساسیت، دل پیچه یا مسمومیت شوید.

نوشته های مشابه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا