آجیل

 ۵ روش طرز تهیه ی کره ی پسته خانگی+خواص کره پسته

 طرز تهیه ی کره ی پسته خانگی+خواص کره پسته

کره پسته یک محصول غذایی سالم و انرژی زاست که از مغز پسته به دست می آید. کره های تهیه شده از پسته را می توان در وعده صبحانه استفاده کرد. علاوه بر این کره ی پسته در انواع غذا، پیش غذا و… قابل استفاده است. این محصول از ارزش غذایی بسیار زیادی برخوردار است.

برای بهره مندی از خواص کره ی پسته می‌ توان آن را در منزل و با خرید پسته به صورت با پوست یا مغز شده تهیه کرد. اگر علاقه مندید با طرز تهیه ی کره ی پسته خانگی آشنا شوید کافیست این مقاله را تا پایان دنبال کنید. همچنین می توانید اطلاعات مفیدی را درباره ارزش غذایی کره ی پسته، خواص کره ی پسته و… به دست آورید.

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه ی کره ی پسته خانگی

برای تهیه ی کره ی پسته خانگی باید مواد اولیه را آماده کنید. بر اساس حجم کره ای که می خواهید آماده نمایید باید مواد اولیه مورد نیاز را تهیه کنید. مغز پسته خام یکی از مهمترین موادی است که باید آماده شود. نمک و روغن نبانی از دیگر موادی هستند که برای تهیه کره پسته خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر از پسته بو داده استفاده کنید طعم کره بهتر می شود. تمامی مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و در میکسر بریزید تا کره پسته به دست آید.

نحوه ی تهیه ی کره پسته در خانه
نحوه ی تهیه ی کره پسته در خانه

نحوه تهیه کره پسته در خانه

برای درست کردن کره پسته خوشمزه در منزل اول باید مقدار مناسبی از مغز پسته خام را از بازار تهیه کنیم. خرید اینترنتی آجیل منوچهری یکی از مراکزی است که مغز پسته خام مرغوب را به صورت آنلاین در دسترس خریداران قرار داده‌ اند. مغز پسته های دهان بسته ای که به تازگی تولید شده و کهنگی ندارند بهترین انتخاب برای تهیه کره ی پسته به شمار می روند.

پسته هایی که به صورت دهان بسته در بازار عرضه می ‌شوند از نظر بهداشتی در وضعیت بهتری قرار دارند. بدون شک کره ای که از خرید مغز پسته تازه تهیه می شود از نظر عطر و طعم با کره به دست آمده از پسته های مانده قابل مقایسه نیست.

برای تهیه کره پسته در منزل اول پوست پسته ها را از آنها جدا می کنیم. بعد مغز پسته ها باید آسیاب شوند. برای آسیاب کردن مغز پسته می توان از آسیاب یا دستگاه مخلوط کن استفاده کرد. در ادامه مقدار کمی آب گرم را به پسته های آسیاب شده اضافه می کنیم.

اضافه کردن آب مغز پسته آسیاب شده را به حالت خمیری در می آورد. آبی که به پسته اضافه می ‌شود نباید زیاد باشد. وجود رطوبت بیش از حد در کره پسته باعث می شود زودتر خراب شود. در صورت تمایل می توان آبلیمو را جایگزین آب گرم کرد. این موضوع به ذائقه مصرف کنندگان وابسته است.

طرز تهیه ی کره ی پسته در منزل
طرز تهیه ی کره ی پسته در منزل

در مرحله بعد مقدار کافی نمک یا پودر شکر را به کره ی پسته اضافه می کنیم. در اینجا می توانیم از عسل هم استفاده کنیم. طعم دهنده هایی مثل وانیل و هل هم در این مرحله به کره ی پسته اضافه می شوند. بعد از اضافه کردن این مواد کره ی پسته را به خوبی مخلوط می کنیم تا جایی که بافت و شکل دلخواه ما را به خود بگیرد. کره پسته ما آماده است و می ‌توانیم آن را از دستگاه مخلوط کن خارج کنیم.

روش تهیه ی کره ی پسته با طعم های مختلف

برای تهیه ی کره ی پسته خانگی با طعم های مختلف باید هر یک از طعم هایی که دوست دارید را به مواد اولیه اضافه کنید. برخی افراد مایل هستند کره پسته مزه قهوه داشته باشد که باید به مواد اولیه مقداری قهوه اضافه کنند. دقت داشته باشید که برای اضافه کردن مواد دیگر به کره پسته، باید اندازه آنها را به درستی انتخاب نمایید.

روش تهیه کره ی پسته با طعم قهوه

برای تهیه کره ی پسته با طعم قهوه می توانید پسته خام، نمک، روغن و قهوه را با یکدیگر ترکیب کنید. اندازه آنها را باید به درستی انتخاب کنید تا مزه یکی از خوراکی ها به کل مواد غالب نشود.

طرز تهیه ی کره ی پسته خانگی
طرز تهیه ی کره ی پسته خانگی

طرز تهیه ی کره ی پسته با طعم عسل

برای تهیه ی کره ی پسته خانگی با طعم عسل می توانید به جای روغن از عسل استفاده کنید. جهت تهیه ی کره ی پسته با طعم عسل می توانید مقداری عسل را با مواد ترکیب کنید و آنها را در میکسر بریزید.

طرز تهیه ی کره ی پسته بیسکویت

بیشتر افرادی که به تهیه ی کره ی پسته بیسکویت علاقه دارند از بیسکوییت برای آماده سازی کره پسته استفاده می کنند. بیسکویت ها باید به خوبی پودر شوند و با مواد اولیه ترکیب گردند. این نوع کره پسته به عنوان یک وعده غذایی کامل به شمار می رود.

نحوه نگهداری کره ی پسته خانگی

برای نگهداری کره پسته خانگی باید آن را در ظرف دربسته مناسبی ریخته و در یخچال بگذاریم. دمای یخچال کره ی پسته را به حالت سفت و سرد در می ‌آورد. این کره خوش طعم در فضای یخچال به مدت ۳ الی ۶ ماه ماندگاری دارد. برای استفاده از کره پسته می توان هر بار مقدار مورد نیاز از آن را از یخچال بیرون آورد و به کمک ماکروویو گرم کرد. به این منظور کافیست کره ی پسته تنها برای چند ثانیه در ماکروویو بماند. ماکروویو آن را در مدت زمان کوتاهی گرم و نرم می کند.

جدول ارزش غذایی ۱۰۰ گرم کره ی پسته

انرژی۵۶۲ کیلو کالری
چربی کل۴۵ گرم
چربی اشباع شده۶ گرم
فیبر رژیمی۱۰ گرم
کربوهیدرات۲۸ گرم
پروتئین۲۰ گرم
شکر۸ گرم
آهن۲۱ درصد
کلسیم۱۰ درصد
منیزیم۳۰ درصد
پتاسیم۲۹ درصد
ویتامین C۹ درصد
ویتامین B6۸۵ درصد
جدول ارزش غذایی ۱۰۰ گرم کره ی پسته

 

خواص کره ی پسته

مصرف کره پسته می تواند فواید زیادی را برای بدن به ارمغان بیاورد. در این بخش با چند مورد از خواص کره پسته خوشمزه آشنا می ‌شوید.

منبع خوب اسید آمینه

کره پسته به عنوان یکی از منابع خوب اسید آمینه شناخته می ‌شود. به همین دلیل مصرف آن برای بدنسازی بسیار مفید است. ورزشکاران می توانند کره ی پسته را در برنامه غذایی خود مصرف کنند.

خواص کره ی پسته
خواص کره ی پسته

تامین سلامت قلب

مغز پسته مرغوب و درجه یک و کره به دست آمده از آن در تامین سلامت قلب موثر است. اسیدهای چرب اشباع نشده موجود در پسته برای پایین آمدن فشار خون مفیدند. مصرف کره ی پسته منجر به پایین آمدن سطح کلسترول بد در بدن می شود.

دارای آنتی اکسیدان

کره پسته در دسته بندی محصولات دارای آنتی اکسیدان قرار می گیرد. به همین دلیل مصرف آن به سلامت بدن کمک می کند. آنتی اکسیدان ها مانع از بروز آسیب سلولی در بدن مصرف کنندگان شده و از ابتلا به بیماری ‌های گوناگون مانند سرطان جلوگیری می کنند.

تامین سلامت چشم

خوردن کره پسته از ابتلا به بعضی از بیماری های مربوط به چشم هم پیشگیری می کند. مصرف این محصول غذایی پرفایده می‌ تواند احتمال بروز بیماری ‌هایی نظیر آب مروارید را کم کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

پسته مقادیر زیادی از ویتامین B6 را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این دارای آنتی اکسیدان نیز هست. به همین دلیل مصرف کره های تهیه شده از مغز پسته باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می ‌شود.

روش مصرف کره ی پسته
روش مصرف کره ی پسته

روش مصرف کره ی پسته

روش مصرف کره ی پسته را باید بدانید و سپس این کره را آماده نمایید. بیشتر افراد کره پسته را در وعده صبحانه استفاده می کنند. با استفاده کره پسته در وعده صبحانه، بدن انرژی بیشتر به دست می آورد. بنابراین بسیاری از افراد در صبحانه ها یا میان وعده عصرانه از کره پسته استفاده می کنند.

مصرف کره ی پسته به عنوان صبحانه

مصرف کره ی پسته به عنوان صبحانه برای خانم ها، آقایان و کودکان مزیت زیادی دارد. شما می توانید همراه با نان کره پسته را میل کنید تا صبح خود را با انرژی زیادی آغاز نمایید. دقت داشته باشید که مصرف کره پسته به عنوان صبحانه باید در حد تعادل باشد تا مشکلی برای بدن به وجود نیاید.

مصرف کره ی پسته به عنوان میان وعده

مصرف کره ی پسته به عنوان میان وعده برای کودکان و دیگر افراد مزیت زیادی دارد. شما می توانید به عنوان یک میان وعده خوشمزه، از کره پسته استفاده کنید. برای استفاده از کره پسته به عنوان میان وعده باید حجم آن را بررسی نمایید و بیش از حد کره پسته را استفاده نکنید. در واقع شما برای دریافت انرژی از این کره استفاده خواهید کرد و مصرف بیش از اندازه آن شاید معده شما را با مشکل مواجه سازد.

کره ی پسته برای کیک و شیرینی
کره ی پسته برای کیک و شیرینی

استفاده از کره ی پسته برای کیک و شیرینی

اکنون که طرز تهیه ی کره ی پسته خانگی را یاد گرفتید می توانید از کره پسته برای کیک و شیرینی استفاده کنید. بیشتر افرادی که به پختن کیک و شیرینی علاقه دارند از مواد غذایی متنوع استفاده می کنند. کره پسته یکی از بهترین مواد غذایی به شمار می رود که انواع کیک و شیرینی را خوشمزه می کند.

مشاهده ی قیمت و خرید کره ی پسته ارگانیک از آجیل منوچهری

فروشگاه آنلاین آجیل و خشکبار منوچهری کره ی پسته باکیفیت را در مقادیر مورد نیاز مشتریان به بازار عرضه می‌ کند. قیمت این محصول باارزش با توجه به عوامل مختلف مشخص می ‌شود از جمله:

  • کیفیت مواد اولیه
  • نوع بسته بندی کره ی پسته
  • برند تولیدکننده کره ی پسته

امروزه مشتریان دیگر نیازی ندارند که برای خرید کره پسته به فروشگاه ها رفت و آمد کنند. فروش اینترنتی پسته باعث شده سفارش محصولات بسیار راحت تر و سریع تر از گذشته انجام شود. شما هم با بهره گیری از این فرصت خوب می توانید کره ی پسته را در مقادیر دلخواه خود از فروشگاه آجیل منوچهری تهیه کنید.

طرز تهیه ی کره ی پسته در منزل
طرز تهیه ی کره ی پسته در منزل

پرسش و پاسخ

کره پسته چه خواصی دارد؟

تامین سلامت قلب، خاصیت آنتی اکسیدانی، تقویت سیستم ایمنی بدن، تامین سلامت چشم و… از جمله خواص کره ی پسته است.

قیمت کره پسته بر چه اساس تعیین می شود؟

قیمت خرید کره پسته با توجه به عوامل مختلف از جمله کیفیت مغز پسته، بسته بندی محصولات، برند تولیدکننده و… مشخص می شود.

منبع
alphafoodie.com
نوشته های مشابه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا