آجیل

طرز تهیه ی معجون عسل و مغزیجات

برای تهیه ی انواع معجون تقویتی با عسل و مغزیجات می توانید انواع مغزیجات را با عسل ترکیب کنید. معجون تقویتی عسل همراه با مغزیجات به عنوان یک میان وعده سالم شناخته می شود. هر یک از انواع مغزیجات را بر اساس ذائقه شخصی خود می توانید انتخاب کنید. مواد اولیه را با یکدیگر به خوبی ترکیب می کنید. بیشتر افراد برای تهیه انواع معجون تقویتی از مغزیجاتی مانند گردو، پسته، بادام، فندق و … استفاده می کنند. شما می توانید در صورت تمایل آن را در منزل با خرید حضوری یا خرید اینترنتی آجیل تهیه کنید. برای مقوی تر کردن معجون از شیر، موز و پودر نارگیل هم استفاده کنید. این مواد را همراه با عسل ترکیب کنید و به عنوان یک میان وعده خوشمزه در هر بازه زمانی که مایل بودید میل کنید.

معجون عسل و مغزیجات

معجون عسل و مغزیجات یک معجون بسیار خوشمزه، مغذی و مفید است .این معجون پرخاصیت انرژی و قوای بدن را بالا می برد. افرادی که ورزش می کنند بعد از انجام تمرینات ورزشی نیاز به استفاده از یکسری مواد غذایی دارند.

معجون عسل و مغزیجات می تواند انتخاب خوبی برای این دسته از مصرف کنندگان باشد. این محصول غذایی بدن کودکان و نوجوانان را تقویت می‌ کند. برای آشنایی با طرز تهیه معجون خوشمزه عسل و مغزیجات کافیست با ادامه مقاله همراه ما باشید.

طرز تهیه معجون عسل
طرز تهیه معجون عسل

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه معجون عسل و مغزیجات

برای تهیه معجون عسل و مغزیجات نیاز به استفاده از مواد اولیه زیر داریم:

مواد لازممقدار
مغز پسته خام۱۵ گرم
مغز گردو۴ عدد
مغز بادام درختی خام۲۰ گرم
مغز بادام هندی خام۱۰ گرم
مغز بادام زمینی خام۱۰ گرم
مغز فندق خام۱۰ گرم
خرما۷ عدد
موز۲ عدد
آب۲ لیوان
گلاب۱.۲ لیوان
عرق بهارنارنج۱.۲ لیوان
کنجد۱ قاشق غذاخوری
زعفران (ساییده)۱.۴ قاشق چایخوری
پودر نارگیل۱ قاشق غذاخوری
عسل۳ قاشق غذاخوری
مواد اولیه مورد نیاز برای عسل و مغزیجات

نحوه تهیه معجون عسل و مغزیجات

آماده کردن معجون عسل و مغزیجات در خانه کار بسیار راحتی است و نیاز به صرف مدت زمان زیادی ندارد. برای درست کردن معجون مغزیجات و عسل ابتدا باید خرماها را داخل آب بریزیم. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه می ‌توان خرماها را از آب بیرون آورد و پوستشان را به آسانی جدا کرد. هسته خرماها را هم از آنها جدا می کنیم. پوست موزها را هم گرفته و سپس هر یک را به چند تکه تقسیم می کنیم.

معجون عسل و مغزیجات
معجون عسل و مغزیجات

در ادامه می توان تمام مواد اولیه یعنی مغزهای خوراکی، خرما، عسل، آب، عرق بهارنارنج و… را در دستگاه مخلوط کن ریخت. مواد اولیه ما باید به خوبی با هم مخلوط شوند تا حالت کاملا یکدستی به خود بگیرند. بعد از این که معجون مغزیجات و عسل یکدست شد می توانیم آن را در لیوان مناسبی ریخته و سرو کنیم.

ممکن است دوست داشته باشیم معجون عسل و مغزیجات ما غلظت بیشتری داشته باشد. در این صورت کافیست قبل از ترکیب کردن مواد موزها را در فریزر بگذاریم. استفاده از تکه های موز یخ زده در معجون مغزیجات و عسل آن را غلیظ تر می کند.

معجون هفت مغز عسلی را می توان به روش دیگری هم در منزل تهیه کرد. در این روش شیر یکی از مواد تشکیل دهنده معجون مغزیجات و عسل خواهد بود. در بخش بعد با مواد اولیه و نحوه تهیه این معجون آشنا خواهید شد.

معجون عسل و پنج مغز
معجون عسل و پنج مغز

طرز تهیه ی معجون هفت مغز

طرز تهیه ی معجون هفت مغز و عسل و مغزیجات را اگر یاد بگیرید می توانید همیشه میان وعده خوشمزه ای داشته باشید. برای تهیه معجون هفت مغز می توانید از خرما هم استفاده کنید. پوست خرما را بگیرید و هسته آن را در بیاورید. خرماهای بدون پوست را همراه با مغزیجات متنوع مانند فندق، بادام، پسته، بادام هندی، گردو، پودر نارگیل، موز و … را ترکیب کنید. برای ترکیب کردن این مواد بهتر است که از مخلوط کن استفاده نمایید. بعد از اینکه مواد به صورت یکدست با یکدیگر ترکیب شدند می توانید آنها را درون لیوان بریزید و میل نمایید.

معجون عسل و هفت مغز
معجون عسل و هفت مغز

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه معجون هفت مغز با شیر

مواد مورد نیاز برای تهیه این معجون شامل موارد زیر می شود:

مواد لازممقدار
مغز پسته خام۲۰ عدد
مغز گردو۶ عدد
مغز بادام درختی خام۲۰ عدد
مغز بادام زمینی خام۱۰ عدد
مغز بادام هندی خام۱۰ عدد
مغز فندق خام۱۰ عدد
خرما (بدون هسته)۵ عدد
موز۲ عدد
پودر نارگیل۲ قاشق غذاخوری سرپر
پودر دارچین۱.۴ قاشق چایخوری
شیر کامل محلی۲ لیوان
کنجد سفید پوست کنده۱ قاشق غذاخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری
عسل۳ قاشق غذاخوری
مواد مورد نیاز برای تهیه ی معجون هفت مغز با شیر

نحوه تهیه معجون مغزیجات و عسل با شیر

برای تهیه معجون عسل و مغزیجات با شیر ابتدا باید موزها را به حالت یخ زده دربیاوریم. به این منظور پوست موزها را جدا و سپس آنها را حلقه حلقه می کنیم. بعد تکه های موز را در فریزر می گذاریم تا منجمد شوند. در ادامه می توان تمامی مواد اولیه معجون را در دستگاه غذاساز یا مخلوط کن ریخت. مواد ما باید به خوبی با هم مخلوط شوند و به حالت یکدست درآیند. بافت این خوراکی می بایست به طور کامل خامه ‌ای و نرم باشد.

میکس عسل و پسته
میکس عسل و پسته

بعد از این که معجون آماده شد آن را در لیوان مورد نظرمان می ریزیم. در صورت تمایل برای تزیین معجون عسل و هفت مغز می توانیم از پودر هل و دارچین استفاده کنیم.

طرز تهیه ی معجون عسل و چهار مغز

طرز تهیه ی معجون عسل و مغزیجات بسیار آسان است. مغزیجاتی که می خواهید برای تهیه معجون مورد استفاده قرار دهید باید بدون پوست باشند. تمامی مغزیجات را همراه با عسل درون مخلوط کن بریزید تا به خوبی ترکیب شوند. مواد را باید تا زمانی که به یک ترکیب یکدست می رسند هم بزنید. معجون را می توانید در لیوان هایی که اندازه شان بزرگ است بریزید. روی لیوان را می توانید با برش های موز یا مغزیجات متنوع تزئین کنید.

طرز تهیه معجون خشک

اکنون که به خوبی طرز تهیه عسل و مغزیجات را یاد گرفتید بهتر است با طرز تهیه معجون خشک هم آشنا شوید. عسل کمک می کند تا معجون بافت خشک نداشته باشد. شما برای تهیه معجون خشک می توانید انواع مغزیجاتی که دوست دارید را با یکدیگر ترکیب کنید و در شیر یا آبمیوه ها استفاده کنید. بیشتر افرادی که به عسل و قند طبیعی هم حساسیت دارند از معجون خشک استفاده می کنند. معجون خشک را می توانید در انواع خوراکی های دیگری که دوست دارید ترکیب نمایید. بیشتر افراد در طول روز از معجون خشک برای دریافت انرژی استفاده می کنند و سیستم ایمنی بدنی شان تقویت می شود.

معجون عسل

معجون عسل و مغزیجات، به عنوان بهترین معجون شناخته می شود که مزیت های بی نظیری دارد. شما برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود و دریافت ویتامین های متنوع می توانید عسل را با مغزیجات ترکیب کنید. استفاده از قند و شکر برای سلامتی مضرات زیادی دارد. بنابراین مغزیجاتی که مقوی هستند را می توانید با عسل ترکیب کنید تا بیشتر نیازهای طبیعی بدن را رفع نمایید.

معجون تقویتی عسل و مغزیجات چه خواصی دارد؟

در ترکیبات معجون تقویتی عسل و مغزیجات می توان از انواع مواد غذایی سالم و مفید استفاده کرد. هر یک از این مواد دارای خواص باارزشی هستند که باعث می شود مصرف معجون تقویتی تاثیرات بسیار مثبت روی بدن به جا بگذارد. معجون عسل و مغزیجات دارای آنتی اکسیدان، امگا ۳، پتاسیم، آهن، کلسیم، روی، مس، اسید فولیک، فیبر، پروتئین، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین K، گلوکز و… است.

مغزهای خوراکی موجود در ترکیبات این معجون از جهات گوناگون برای بدن مفیدند. این مغزها به تامین سلامت قلب و رفع کم خونی کمک می کنند. علاوه بر این برای پیشگیری از سنگ صفرا و بیماری دیابت مورد توجه قرار دارند. معجون مغزیجات و عسل قادر است مغز و اعصاب را تقویت کند. مصرف این معجون باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر شده و در صورت ابتلا می توان به کمک آن بیماری را بهبود داد.

عسل و مغز ها
عسل و مغز ها

استفاده از معجون عسل و مغزیجات در لاغری و رسیدن به تناسب اندام موثر است. برای مقابله با افسردگی و سردرد هم می ‌توان آن را استفاده کرد. این معجون انتخابی خوب برای کسانی است که دچار استرس هستند زیرا مصرف آن استرس را کم می کند. برای بهبود روماتیسم مفصلی و مقابله با امراض قلبی هم می توان از خواص معجون عسل و هفت مغز کمک گرفت.

معجون عسل و هفت مغز
معجون عسل و هفت مغز

بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی برای شفاف کردن پوست صورت خود هستند. معجون عسل و مغزیجات این کار را برای آنها انجام می دهد. جلوگیری از ریزش مو یکی دیگر از خواص این معجون خوش ‌طعم است. معجون عسل و مغزیجات در رفع پوکی استخوان و آرتروز هم نقش دارد. مصرف این محصول غذایی برای درمان ناباروری نیز توصیه می ‌شود. به این منظور مصرف کنندگان باید معجون را به صورت مداوم و در حالت ناشتا استفاده کنند. معجون مغزیجات و عسل قوای جنسی را در آقایان افزایش می‌ دهد. مواردی که ذکر شد چند نمونه از خواص خوب معجون عسل و مغزیجات است.

ترکیبات عسل و مغزیجات
ترکیبات عسل و مغزیجات

نکاتی چند درباره معجون مغزیجات و عسل

معجون عسل و مغزیجات می تواند انرژی بدن را در کودکان و نوجوانان افزایش دهد. افرادی که مزاج آنها گرم است باید در خوردن این خوراکی مفید احتیاط به خرج دهند. علاوه بر این کسانی که به بیماری دیابت مبتلا هستندبا خرید باید مقادیر کمتری از خرید خرما تهیه شده و عسل را برای تهیه معجون استفاده کنند. معجون هایی که در ترکیبات آنها از مغز آجیلی و شیر استفاده می شود منابع خوب کلسیم به شمار می ‌روند. پایین بودن درصد چربی شیر موجود در ترکیبات معجون باعث می شود مقدار کلسیم و جذب این ماده معدنی افزایش پیدا کند.

منبع
www.fooduzzi.com
نوشته های مشابه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا