خشکبار

ساده ترین و کاربردی ترین روش نگهداری گردو در منزل🌟 آجیل منوچهری

نگهداری گردو در منزل دغدغه ای است که معمولا اواسط پاییز بهترین زمان جمع آوری محصول گردو بوجود می آید. گردوی تازه دارای یک لایه پوست سبز می باشد. در قسمت تحتانی این لایه سبز رنگ پوستی مانند چوب ، مغز دانه را احاطه می کند. نگهداری گردو به همراه این پوست چوبی موجب افزایش عمر نگهداری از این خشکبار خوشمزه می شود. از این رو در گذشته به واسطه ی آن که قیمت گردو با پوست در زمان برداشت و با پوست سبز مناسب می باشد، در روستاهایی که مشغول کشت محصول گردو بوده اند معمولا بعد از کندن پوست سبز بر روی سقف منازل خود پهن کرده و اقدام به خشک کردن آن می کردند .

بعد از چند روز که پوست گردو کاملا خشک شد آن ها را در کیسه ریخته و در محلی خشک نگهداری کنید. مطمعن شوید که مکانی که در آن مغز.گردو را نگهداری می کنید دارای هیچگونه رطوبتی نباشد-وجود نم در محل نگهداری گردو به سرعت باعث کاهش عمر این خشکبار می شود. پوست گردو قسمت مهمی در افزایش طول عمر گردو ایفا می کند و اگر بدون ترک و شکستگی باشد میتوان تا بیش از یک سال این از این محصول مقوی نگهداری کرد.

روش نگهداری گردو در منزل
روش نگهداری گردو در منزل

روش های نگهداری گردو در منزل

اگر با روش‌ های نگهداری طولانی مدت گردو در منزل آشنا باشید بدون شک می‌ توانید مدت زمان زیادی از گردو در منزل استفاده کنید. برخی از مهمترین روش ‌هایی که مربوط به نگهداری از گردو در منزل می ‌باشند عبارت هستند از :

۱٫ نگهداری از مغز و گردوی با پوست در جای خشک و خنک

یکی از بهترین روش ‌های نگهداری طولانی مدت گردو در منزل این است که آن را در جای خشک و خنک نگهداری نمایید. در واقع اگر گردو در محیط مرطوب و گرم قرار بگیرد دچار کرم خوردگی می‌ شود. بر همین اساس گردو را باید همراه با پوست در مکان‌ هایی که خشک و خنک هستند قرار دهید.

۲٫ نگهداری از گردو با پوست

 یکی دیگر از روش‌ های نگهداری از گردو در منزل این است که همراه با پوست گردو را نگهداری نمایید. بسیاری از افراد مغز گردو را در مکان‌ های خشک و خنک نگهداری می‌ کنند. این روش تا حدودی مناسب است ولی اگر گردو از پوست خارج نشود بدون شک مدت زمان زیادی قابل استفاده خواهد بود و طعم خود را از دست نمی‌ دهد. شما می‌ توانید گردوهای خارج شده از مغز را در یخچال یا فریزر قرار دهید.

نگهداری گردو در یخچال
نگهداری گردو در یخچال

۳٫ نگهداری از مغز گردو در یخچال

 مانند نمونه های عمده ی انبار داری انواع آجیل و خشکبار ، یکی دیگر از روش‌ های طولانی مدت گردو در منزل این است که آن را در یخچال نگهداری نمایید. برای نگهداری کردن طولانی مدت از گردو حدود یک سال می‌ توانید آن را منجمد کنید. در صورتی که گردو منجمد شود، بو و مزه خود را از دست نمی ‌دهد. شما می‌ توانید گردوها را به صورت مغز شده یا بدون مغز در فریزر نگهداری نمایید.

حفظ تازگی مغز گردو در منزل

برای حفظ تازگی مغز گردو در منزل باید این محصول را در یخچال یا فریزر قرار دهید. بسته‌ بندی ‌های مغز گردو نیاز است که در فریزر قرار بگیرند تا منجمد شوند. در صورتی که مغز گردو منجمد شود، به مدت یک سال قابل استفاده خواهد بود. اگر مدت زمان کمتری می‌ خواهید از گردو استفاده کنید می ‌توانید گردو را در یخچال قرار دهید. به طور کلی اگر شما حجم زیادی از مغز گردو را خریداری کرده‌ اید و مایل هستید به مدت یک سال از آن استفاده نمایید بهتر است که مغز گردو را در فریزر بگذارید.

مدت زمان نگهداری گردو و مغز گردو در منزل چقدر است ؟

مدت زمان نگهداری گردو و مغز گردو در منزل بر اساس هوای منزل متفاوت است. در واقع اگر شما گردو و مغز گردو را در محیط خشک و خنک قرار دهید بدون شک می ‌توانید مدت زمان بیشتری از گردو استفاده کنید. در صورتی که مغز گردو یا گردو در فریزر قرار بگیرند حدود یک سال قابل استفاده خواهند بود. البته شما مدت زمان زیادی می ‌توانید از مغز گردو یا گردو منجمد استفاده کنید، ولی خواص آنها بعد از یک سال از بین می ‌رود. بنابراین حجم زیادی از گردو و مغز گردو را خریداری نکنید تا بتوانید مدت زمان مناسبی از خواص گردو استفاده نمایید.

روش نگهداری گردو در خانه
روش نگهداری گردو در خانه

گردو بخاطر وجود ترکیبات وخواص مفیدی که برای بدن دارد جزو دسته ی محبود در زمان خرید آجیل و خشکبار محبوب می باشد. قطعا تا به حال مغز گردو را در بسیاری از محصولات مختلف دیده اید، مانند انواع کیک ها، بستنی ها، شکلات و… همچنین خیلی از مردم علاقه به تازه خواری مغز گردو دارند.

البته بهترین روش دریافت انواع مواد موجود در مغز گردو مصرف آن به صورت تازه می باشد. ولی بخاطر طبیعت مغز گردو این خشکبار تحمل زیادی برای حفظ تازگی خود ندارد و به سرعت شرایط برای فساد آن فراهم می شود. از این رو مساله این است که چگونه میتوان مغز گردو را تازه نگه داشت؟!

ساده ترین روش حفظ تازگی گردو با پوست

بسیاری از افراد پس از خریداری گردو آن را مغز کرده و تمایل دارند تا مغز گردو را نگهداری کنند. برای این منظور باید پس از مغز کردن گردو آن ها را درون یک پلاستیک سربسته ریخته و درون یخچال یا فریزر بگذارید. برای آنکه مغز گردو در مدت زمان مصرف تازه بماند، باید در رعایت نکات بهداشتی دقت لازم را داشته باشید. همان‌طور که می­دانید گردو منبعی غنی از انواع چربی هاست که این چربی ها در اثر حرارت اکسید-شده و در نهایت منجر به ایجاد تغییرات در ظاهر، طعم و بوی گردو می­شود؛

بنابراین در زمان خریداری گردو دقت داشته باشید که گردو-بوی نامطبوعی نداشته باشد و در صورت امکان، تکه­ای از آن را بچشید تا از سلامت مغز گردو اطمینان حاصل کنید. مغز گردو بسیار نازک و ظریف است و اگر به صورت-اصولی نگهداری نشود پس از مدتی کوتاه کهنه ­شده و به رنگ قهوه­ای تیره در می‌آید. مغز گردوی کهنه مزه­ای تند و تلخ دارد و مصرف آن ممکن-است سبب.بروز مسمومیت شود؛ بنابراین توصیه می­کنیم از مصرف این نوع گردو بپرهیزید.

خب مسائلی مربوط به روش حفظ تازگی گردو را به صورت مقدماتی برایتان شرح دادیم اما برای مسائل تخصص تر با ما همراه باشید.

بهترین روش برای جلوگیری از عوض شدن طعم مغز گردو

شاید برایتان سوال باشد که چگونه از مغز گردو نگهداری کنیم که تازه و بدون طعم نای بماند؟ حتما در فروشگاه های سنتی و بازار های روزانه و هفتگی مشاهده کرده اید که افرادی به صورت سر-باز و بدون رعایت اصول بهداشتی.اقدام به فروش مغز گرو به صورت فله ای می کنند.- این روش های سنتی هم به دلیل ویروس کووید که چند سالی هست که گسترش یافته و در فضا پراکنده می باشد می تواند برای سلامت شما مشتریان عزیز خطرناک بوده، هم ارتباط مستقیم هوا با مغز این خشکبار باعث ایجاد واکنش شیمایی و از دست رفتن بسیاری از خواص این دانه شود،

نگهداری مغز گردو در منزل
نگهداری مغز گردو در منزل

از این رو حتما مغز گردوی مورد نیاز خود را از مراکز بهداشتی تهیه نمایید. همچنین بهترین روش تهیه گردو، با پوست می باشد، و بهتر است-در منزل خودتان پوست را از مغز جدا کرده و میل نمایید زیرا مغز هایی که به روش های غیر اصولی و بهداشتی تهیه می شود میتواند سبب انتقال انواع بیماری های دسگاه گوارش شود. همچنین اگر مغز آن را بیشتر از مقدار مورد نیاز خود تهیه کرده اید-حتما در ظرف های درب دار و بدور از نور و رطوبت نگهداری کنید.

مهمترین ویژگی گردو های قدیمی

  • متاسفانه برخی از تولید و پخش کنندگان گردو برای افزایش طول عمر گردو از روش های شیمیایی استفاده می کنند. که می تواند بسیار خطرناک باشد و سبب بروز انواع بیماری های دستگاه گوارش شود.
  • در صورت مشاهده ی کپک بر روی پوست گردو از خرید گردو خودداری نمایید که بارز ترین ویژگی گردو کهنه نیز همین می باشد.
  • همچنین در صورت مشاهده لکه های سفید و دانه های ریز شبیه تخم حشره نیز گردو را هرگز مصرف نکنید. که می تواند ضرر های جبران ناپذیری به سیستم ایمنی بدن شما و خانواده تان وارد نماید.

فرصت خرید گردو و مغز گردو ویژه ی منوچهری

با توجه به مسائل و خواص مربوط به گردو برای کودکان ، نوجوانان و دیگر سنین ، و در مقابل خطرات ناشی از خوردن گردوی کهنه و نا سالم باید متوجه شده باشید که نمی توان از هر فروشگاهی اقدام به تهیه این خشکبار مغزی و خوشمزه اقدام کرد وبهترین  و مطمعن ترین راه تهیه گردو از مراکز معتبر  و دارای مجوز رسمی بهداشت میباشد.

شرکت آجیل منوچهری بزرگترین تولید و عرضه کننده آجیل و خشکبار در شمال کشور با بیش از بیست سال سابقه ی تولید و عرضه ی آجیل خشکبار  میتواند انتخابی مطمعن برای شما و عزیزانتان باشد و هدیه ی ما به شما اعطای کیفیت عالی در کنار قیمت مناسب می باشد.

شرکت آجیل منوچهری دارای انواع مجوز های بهداشتی داخلی و تمامی محصولات در آزمایشگاه های-معتبر مورد تحلیل و بررسی قرار میگیرند و سپس محصولی با کیفیت را به سفره هموطنان عزیزمان ارسال می کنیم.

دارای مجوز های رسمی داخلی استاندارد سیب سلامت و مجوز رسمی از وزارت بهداشت و همچنین گواهینامه های بین المللی iso 9001  و iso 22000 می باشد.

نوشته های مشابه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا