آجیل

معرفی بهترین مغزیجات و آجیل برای لاغری

بسیاری از متخصصان تغذیه توصیه می‌ کنند برای کاهش وزن این پنج آجیل را بخورید. بادام زمینی، گردو، بادام درختی، پسته، فندق، عناب و … به عنوان بهترین مغزیجاتی شناخته می ‌شوند که برای کاهش وزن مزیت زیادی دارند. هر یک از این مغزیجات را باید در حد اعتدال استفاده کنید تا وزنتان متعادل شود. برای خرید آجیل عید باید کالری هر یک از مغزیجات را ارزیابی نمایید.

آجیل برای لاغری

بسیاری از پزشکان بر این باور هستند که آجیل برای لاغری مزیت زیادی خواهد داشت. البته اگر شما برای کاهش وزن حجم زیادی از آجیل را استفاده کنید نمی‌ توانید از مزیت لاغری آجیل بهره‌ برداری نمایید. برای لاغرتر شدن نیاز است که با پزشک مشورت نمایید تا مقدار مشخص شده ‌ای از انواع مواد غذایی را استفاده کنید. آجیل از آنجایی که دارای چربی‌ های غیر اشباع است و کالری زیادی دارد اگر در حجم زیاد استفاده شود وزن را افزایش می ‌دهد.

آجیل برای لاغری
آجیل برای لاغری

مصرف آجیل برای کاهش وزن

افزایش وزن یکی از معضلات دنیای امروز است که بسیاری از افراد را درگیر خود کرده است. افراد کماکان به دنبال راه حل برای از بین بردن چربی های اضافه ی بدن خود هستند و برای رفع این مشکل به دنبال راه حل هایی نظیر جراحی، ورزش و رژیم های مختلف می روند.

از آنجایی که جراحی یک روش تهاجمی است و با عوارضی دردناک همراه است، اکثر افراد سعی می کنند تا وزن خود را با رعایت رژیم های غذایی و انجام ورزش، کنترل کنند.

امروزه در رژیم های غذایی مختلف، گنجاندن انواع آجیل به عنوان میان وعده به یکی از ملزومات تبدیل شده است؛ حال ممکن است این سوال در ذهنتان نقش ببندد که آجیل با وجود میزان چربی بالا چگونه منجر به لاغری خواهد شد؟

با توجه به تحقیقات و آزمایش هایی که اخیرا دانشمندان درباره ی آجیل انجام داده اند؛ متوجه شده اند که آجیل ها برخلاف تصور عامیانه مردم، نه تنها باعث چاقی نمی شوند، بلکه اگر مصرف آنها به صورت منظم و در حد اعتدال باشد، موجب لاغری و کاهش وزن می شوند.

خشکبار برای لاغری

خشکبار برای لاغری دارای مزیت ‌های بی‌نظیری می ‌باشد. امروزه بسیاری از افراد به دنبال کاهش وزن هستند و مایل می ‌باشند از بهترین خوراکی‌ ها استفاده کنند. خشکبار به عنوان بهترین نوع خوراکی شناخته می ‌شود که جهت لاغرتر کردن به بسیاری از افراد توصیه خواهد شد. هر یک از خشکبار را باید به صورت اصولی در رژیم غذایی تان قرار دهید تا وزنتان همیشه ایده آل باشد. در صورت استفاده بیش از اندازه آجیل وزن شما روز به روز بیشتر می شود. بنابراین به صورت اصولی از خشکبار استفاده کنید تا هرگز چاق نشوید و بر خلاف این باور که آجیل چاق کننده است ، وزن مناسبی داشته باشید.

 در واقع، آجیل ها حاوی انواع مختلفی از مواد مغذی و ترکیبات زیست فعال هستند که قادر به ارتقای سلامت متابولیک هستند. با این حال به دلیل چگالی انرژی بالای آنها، نگرانی هایی مطرح شده است که مصرف آجیل در طولانی مدت، ممکن است به افزایش وزن منجر شود؛ در حالی که انجام آزمایشها و برخی مطالعات، حاکی از آن است که مصرف اکثر آجیلها به دلیل ترکیبات موجود در آنها، علاوه بر سلامتی بدن و تقویت سیستم ایمنی، موجب کاهش وزن نیز می شود.

بهترین آجیل برای لاغری

بهترین آجیل برای لاغری باید در حد اعتدال استفاده گردد. در غیر این صورت وزن شما را افزایش خواهد داد. اگر شما می ‌خواهید از بهترین مغزیجات برای لاغرتر کردن استفاده کنید باید میزان کالری هر یک از آنها را ارزیابی نمایید. به عنوان مثال اگر مایل هستید از گردو و پسته به عنوان بهترین مغزیجات جهت لاغری استفاده نمایید نیاز است که حجم آنها را تعیین نمایید و مقدار زیادی از آنها را در طول روز استفاده نکنید.

بهترین-آجیل-برای-لاغری
بهترین-آجیل-برای-لاغری

اگر به دنبال کاهش وزن هستید و قصد دارید که آجیل را در رژیم غذایی خود بگنجانید، باید آجیلی مرغوب و با کیفیت تهیه کنید. ما در فروشگاه منوچهری با تهیه و تامین انواع آجیل ممتاز و لوکس به دو صورت خام و بو داده، تمامی نیازهای شما را برطرف کرده و به بهترین نحو ممکن به شما ارائه می دهیم.

چرا آجیل ها منجر به لاغری می شوند؟

آجیل ها دارای مقادیر بالایی پروتئین و فیبرهای خوراکی هستند که مصرف آن ها می تواند انرژی لازم بدن را تامین کند و با از بین بردن اشتهای کاذب، به معده احساس سیری بدهد و منجر به کاهش وزن شود.

آجیل ها سرشار از چربی های تک غیر اشباع و چند غیر اشباع هستند که نه تنها برای بدن ضرری ندارند، بلکه برای سلامتی قلب و جلوگیری از بیماری های قلبی و سکته، مفید هم هستند. خوردن آن ها به عنوان میان وعده، باعث می شود که تمام انرژی مورد نیاز بدن تامین شود و نیاز بدن برای خوردن غذای بیشتر از بین برود.

همچنین اگر افراد نتوانند، آجیل را در حین خوردن به طور کامل آسیاب کنند یا بجوند، ساختار و محتوای فیبر موجود در آجیل باعث می شود که معده آن را به صورت کامل هضم نکند و مستقیما به روده ها بفرستد؛ بنابراین بسیاری از چربی های موجود در آجیل، جذب بدن نمی شوند و باعث تخلیه و پاکسازی روده می شوند و خوردن آجیل برای کاهش وزن موثر باشد‌.

برخی از پزشکان تغذیه، آجیل را به عنوان یک خوراکی چربی سوز می شناسند‌؛ زیرا پس از تحقیقات بسیار بر روی افرادی که به صورت منظم آجیل مصرف می کردند، فهمیدند که مصرف منظم آجیل در هنگام استراحت، سوخت و ساز بدن را بالا برده و باعث چربی سوزی می شود.

آجیل هایی که منجر به کاهش وزن می شوند، کدامند؟

همانطور که در بالاتر خاطرنشان کردیم، مصرف منظم اکثر آجیل ها، تاثیر بسزایی در کاهش وزن دارد. آجیل ها منبع غنی از فیبرهای خوراکی، پروتئین ها، چربی های مفید، و مواد معدنی نظیر منگنز، منیزیم، آهن، پتاسیم، سدیم و ویتامین ها هستند که خواص بی نظیری در تامین انرژی لازم بدن، کاهش اشتها، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و رفع یبوست دارند. تمام  خصوصیات ذکر شده درباره آجیل در انتها به بالا رفتن سوخت و ساز بدن و چربی سوزی، تسریع در لاغری و سلامت جسمانی بدن منتهی می شود.

در ادامه درباره ی انواع آجیلهای موثر در لاغری توضیح خواهیم داد.

بادام درختی برای لاغری

بادام درختی دارای مقداری چربی غیر اشباع است که دارای اکسیداسیون بالایی است که می تواند چربی های احشایی را از بین ببرد. همچنین فیبر و پروتئین موجود در بادام درختی به معده احساس سیری داده و با تحریک روده، سموم بدن را دفع می کند.

بادام درختی برای لاغری
بادام درختی برای لاغری

بهترین راه مصرف بادام، خوردن ۱۰ تا ۲۰ عدد از آن به عنوان میان وعده همراه با یک لیوان شیر است که تمام ویتامین ها و مواد معدنی که در روز به آن نیاز دارید را به شما برساند. و تنها در این صورت بادام درختی برای لاغری مفید خواهد بود.

ارزش غذاییمقداردر ۱۰۰ گرم
انرژی۵۷۶گرم
پروتئین۲۱/۲۲گرم
فیبر خوراکی۱۲/۲گرم
چربی۴۹/۴۲گرم
چربی اشباع۳/۷۳۱گرم
چربی تک سیرنشده۳۰/۸۸۹گرم
چربی چند سیرنشده۱۲/۰۷۰گرم
جدول ارزش غذایی بادام درختی

بادام هندی برای لاغری

بادام هندی به سبب دارا بودن مقادیری فیبر خوراکی و پروتئین، گزینه ای مناسب برای کاهش وزن است. مصرف بادام هندی به عنوان میان وعده یا خوردن آن پیش از وعده غذایی، موجب احساس سیری شده و از پرخوری و افزایش وزن جلوگیری می کند.

بادام هندی برای لاغری
بادام هندی برای لاغری

البته که مصرف بادام هندی به تنهایی لاغری را برای شما به ارمغان نمی آورد؛ اما گنجاندن آن در رژیم غذایی شما، تاثیر بسزایی خواهد داشت‌.

ارزش غذاییمقداردر ۱۰۰ گرم
انرژی۵۵۳گرم
چربی۴۴گرم
چربی اشباع۸گرم
چربی تک غیر اشباع۲۴گرم
چربی اشباع چندگانه۸گرم
پروتئین۱۸/۲۲گرم
فیبر خوراکی۳/۳۰گرم
جدول ارزش غذایی بادام هندی

پسته برای لاغری

پسته، آجیلی سرشار از خواص مختلف نظیر آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین ها، فیبرهای خوراکی و پروتئین ها است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامتی قلب و مغز بسیار مفید است.

خواص پسته و کالری موجود در پسته، از سایر آجیل ها کمتر است؛ بنابراین با خیال راحت می توانید، پسته بیشتری مصرف کنید و نگران چاقی نباشید. فیبرها و چربی های مفید پسته، بر افزایش وزن تاثیری نخواهند داشت و پروتئین موجود در پسته به معده احساس سیری می دهد و منجر به کاهش اشتها و لاغری خواهد شد‌.

پسته برای لاغری
پسته برای لاغری

همچنین فیبر موجود در پسته از یبوست جلوگیری کرده و باعث تخلیه ی روده و بهبود عملکرد روده می شود که این خود موجب لاغرتر شدن شما خواهد شد.

ارزش غذاییمقداردر ۱۰۰ گرم
کل انرژی۵۶۲گرم
پروتئین۱/۰۳گرم
فیبر خوراکی۱۰/۳گرم
چربی۴۵/۳۹گرم
اشباع۵/۵۵۶گرم
چربی تک سیرنشده۲۳/۸۲۰گرم
چربی چند سیر نشده۱۳/۷۴۴گرم
جدول ارزش غذایی پسته

فندق برای لاغری

رژیم غذایی نادرست، نه تنها چربی های زائد را حذف نمی کند، بلکه باعث ضعیف تر شدن ماهیچه ها و عضلات هم می شود. برای پیشگیری از این رخ داد باید مغزهای مقوی را در رژیم غذایی خود بگنجانیم.

فندق حاوی مقداری فیبرو پروتئین است که هر کدام وظیفه ی خاصی را بر عهده دارند‌‌‌. فیبر موجود در فندق موجب پیشگیری از پرخوری شده و به دفع سموم و مواد زائد بدن کمک می کند؛ اینگونه موجب بهبود عملکرد کبد شده و از چرب شدن آن جلوگیری می کند.

فندق برای لاغری
فندق برای لاغری

همچنین پروتئین موجود در فندق، انرژی لازم بدن را تامین کرده و موجب سیری معده می شود و این خود به لاغری منجر می شود. فندق به سلامت معده و روده کمک کرده، هضم غذا را راحت تر می کند و باعث می شود تا عمل گوارش بهتر انجام شود .

ارزش غذاییمقداردر ۱۰۰ گرم
انرژی۶۲۸گرم
پروتئین۱۴/۹۵گرم
فیبر خوراکی۱۱گرم
چربی۶۰/۷۵گرم
چربی اشباع۴/۴۶۴گرم
چربی تک سیرنشده۴۵/۶۵۲گرم
چربی چند سیر نشده۷/۹۲گرم
جدول ارزش غذایی فندق

بادام زمینی برای لاغری

این آجیل لذیذ، علاوه بر طعم مطلوبی که دارد از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است؛ از این رو افراد بادام زمینی را در رژیم غذایی خود گنجانده و به عنوان یک میان وعده مناسب از آن استفاده می کنند.

بادام زمینی خاصیتی چربی سوز دارد و باعث تقویت عضلات و از بین رفتن چربی های دور شکمی می شود. بادام زمینی بدن را تحریک می کند تا چربی های انباشته شده را استفاده کند و اینگونه موجب لاغری می شود‌.

بادام زمینی برای لاغری
بادام زمینی برای لاغری

بادام زمینی به خاطر دارا بودن مقادیری پروتئین و چربی های مفید، به معده احساس سیری می دهد و مانع از اشتهای کاذب و پرخوری می شود. همچنین فیبرهای موجود در بادام زمینی باعث بهبود عملکرد گوارش شده و سموم و مواد زائد موجود در روده را به راحتی تخلیه کرده و یبوست را درمان می کنند.

البته لازم به ذکر است بدانید که مصرف بادام زمینی اگر از حد اعتدال خارج شود، ممکن است که منجر به چاقی مزمن شود؛ بنابراین باید از آن در حد اعتدال مصرف کنید.

ارزش غذاییمقداردر ۱۰۰ گرم
انرژی۵۷۰گرم
فیبر خوراکی۹گرم
پروتئین۲۶گرم
چربی۴۸گرم
چربی اشباع۷گرم
چربی تک غیر اشباع۲۴گرم
چربی چند غیر اشباع۱۶گرم
جدول ارزش غذایی بادام زمینی

مغزیجات برای لاغری

مغزیجات برای لاغری مزیت زیادی دارند. امروزه بسیاری از افرادی که می‌ خواهند وزن خود را کاهش دهند حجم مناسبی از آجیل را در رژیم غذایی خود قرار می‌ دهند. اگر شما از پسته، عناب، گردو، بادام درختی، بادام هندی، بادام زمینی و … به صورت اصولی استفاده کنید در کمترین بازه زمانی لاغرتر می‌ شوید .جهت لاغرتر شدن با استفاده از مغزیجات نیاز است که هر یک از مغزیجات را از نظر میزان کالری که دارند ارزیابی نمایید.

آجیل چربی سوز

بهترین آجیل چربی سوز که برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌ گیرد بادام است. اگر می‌ خواهید لاغر شوید می ‌توانید به صورت روزانه ۱۵ الی ۳۰ عدد از بادام درختی را میل کنید. در صورتی که مایل هستید مزیت ‌های کامل بادام درختی را دریافت نمایید بهتر است آنها را در آب بخیسانید و سپس پوست آن را خارج کنید. در صورت استفاده روزانه از بادام درختی، بادام هندی، گردو و پسته می ‌توانید به وزن ایده آل خود برسید.

نوشته های مشابه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا