آجیل

معرفی بهترین مغزیجات و آجیل در رژیم گیاهخواری

آجیل در رژیم گیاهخواری

امروزه، تناسب اندام تبدیل به یکی از دغدغه های افراد شده است. گسترش اینترنت و فضای مجازی نیز به این دغدغه دامن زده و لزومِ داشتن یک اندام ایده آل را بیشتر از قبل کرده است. این موضوع به قدری در جامعه گسترش یافته که علاوه بر بانوان، آقایان نیز به دنبال تناسب اندام هستند. در این بین، برخی از افراد به باشگاه های ورزشی پناه برده و برخی دیگر اقدام به انجام عمل های زیبایی می کنند. برخی دیگر با خرید آجیل و استفاده از یک رژیم ایده ال را کلیدی برای موفقیت در این راه می دانند.

مصرف خشکبار در رژیم گیاهخواری

از میان تمام رژیم های موجود، رژیم گیاهخواری یکی از رژیم های پرطرفدار و البته ارزان محسوب می شود. افراد به دلایل مختلف به سمت رژیم گیاهخواری می روند که یکی از این دلایل، سلامتی و تناسب اندام است. احترام به حقوق حیوانات و مخالفت با شکار، یکی دیگر از مهمترین دلایل استفاده از این نوع رژیم توسط افراد است. البته، در این نوع رژیم، به دلیل حذف برخی از گروه های غذایی مهم مانند گوشت و مرغ، انتخاب جایگزین های مناسب بسیار دشوار است. افراد گیاهخوار باید تلاش کنند تا از همه گروه های مواد غذایی استفاده کرده و جای هیچ پروتئین و ویتامینی را در بدن خالی نگذارند.

آجیل رژیمی یکی از مواردی است که می تواند جایگزین خوبی برای مواد گوشتی در رژیم گیاهخواری باشد. آجیل در رژیم گیاهخواری، به تامین ویتامین ها و املاح معدنی کمک بسیار زیادی کرده و نقش پر‌رنگی دارد.

مغزیجات در رژیم گیاهخواری

بسیاری از متخصصان تغذیه مصرف آجیل در رژیم گیاهخواری را توصیه می ‌نمایند. افرادی که گیاهخوار هستند نمی ‌توانند از مواد خوراکی متفاوت مانند گوشت و ماهی استفاده کنند. افراد وگن باید از انواع خوراکی ‌هایی که از دل زمین می‌ رویند استفاده نمایند. آجیل به عنوان یکی از بهترین خوراکی ‌هایی شناخته می ‌شود که برای افراد وگن مزیت بی ‌نظیری دارد.

در واقع با استفاده از انواع مغزیجات، افراد وگن می ‌توانند پروتئین‌ ها و ویتامین‌ های مورد نیاز بدن خود را تامین نمایند. تامین پروتئین ‌ها و ویتامین‌ های بدن با استفاده از آجیل برای بسیاری از افراد وگن اهمیت دارد.

فواید مغزیجات برای افراد وگن
فواید مغزیجات برای افراد وگن

مزایای آجیل برای وگن ها

البته، وجود آجیل رژیمی، میوه، سبزیجات، غلات و حبوبات مختلف، یکی از مزایای مهم رژیم گیاهی می باشد. وجود فیبر غذایی، مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان های مختلف در رژیم گیاهی، از دیگر مزایای این نوع رژیم محسوب می شود. علاوه بر آجیل، مصرف گرانولا رژیمی نیز به داشتن وزنی ایده آل کمک بسیاری می کند.

اگرچه حذف گروه هایی از مواد غذایی مانند گوشت و مرغ از غذای روزانه و پیروی از رژیم گیاهخواری کمی بعید و دشوار به نظر می رسد، اما مزیت های مخصوص به خود را دارد. افرادی که گیاهخوار هستند، کمتر به بیماری های قلبی و دیابت دچار شده و وزن ایده آل‌تری دارند. گذشته از آن، افراد گیاهخوار، فشار خون و کلسترول متعادل تری داشته و چربی های اشباع کمتری مصرف می کنند. در مقابل، استفاده از چربی های غیر اشباع، به سلامت بیشتر بدن افراد گیاهخوار کمک کرده و مصرف کلسترول را به حداقل می رساند.

مغزیجات پروتئین دار در رژیم گیاهخواری

اهمیت آجیل در رژیم گیاهخواری به دلیل وجود انواع پروتئین و ویتامین در آن، غیر قابل انکار است. حذف برخی گروه های غذایی نیز، بر اهمیت وجود آجیل افزوده و استفاده از آن را بسیار رایج کرده است. استفاده از آجیل در رژیم گیاهخواری می تواند به جذب آهن، روی، پروتئین، کلسیم و چربی های امگا ۳ کمک بسیاری کند.

رژیم آجیلی در جذب آهن و در نتیجه تشکیل هموگلوبین برای انتقال اکسیژن به قسمت های مختلف بدن، مفید خواهد بود. علاوه بر این، تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق مصرف آجیل امکان پذیر می باشد. به طور مثال، در هر ۱۰۰ گرم بادام هندی حدود ۵ میلی گرم آهن موجود است. لازم به ذکر است که اگر آجیل با ویتامین C مصرف شود، بیشترین مقدار آهن را جذب بدن می کند.

روی، دومین ماده مغذی می باشد که از طریق آجیل در رژیم گیاهخواری جذب بدن می شود. حضور این ماده مغذی در رژیم غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن، ترمیم زخم، رشد و همچنین بلوغ جنسی ضروری است. خوردن آجیل می تواند این ماده مغذی را در بدن تامین کند.

استفاده آجیل در رژیم گیاهخواری
استفاده آجیل در رژیم گیاهخواری

استفاده از آجیل در رژیم گیاهخواری

آجیل به عنوان یک منبع مهم از پروتئین گیاهی می باشد. رشد و ترمیم سلولهای بدن، محافظت از سیستم ایمنی و عملکرد مناسب عضلات، به میزان پروتئین مصرفی بستگی دارد. تمامی مغزیجات دارای پروتئین زیادی هستند؛ اما پسته و بادام، حاوی بیشترین مقدار پروتئین می باشند. پس از آن، بادام زمینی دارای پروتئین نسبتا خوبی می باشد، به طوریکه در هر ۱۰۰ گرم بادام زمینی حدود ۲۵ گرم پروتئین وجود دارد.

مصرف مقدار کافی کلسیم در رژیم گیاهخواری، به داشتن دندان هایی سالم و استخوان هایی محکم کمک فراوانی می کند. تنظیم فشار خون و کمک به لخته شدن خون، از دیگر مزایای وجود کلسیم در بدن است. در میان انواع مغزیجات، بادام و مغز کاج دارای بیشترین میزان کلسیم هستند. انجیر خشک نیز، یک خشکبار معروف بوده که سرشار از کلسیم می باشد.

خواص آجیل برای افراد وگن

خواص آجیل برای وگن بسیار زیاد است. در رژیم گیاه خواری از انواع خوراکی‌ هایی که دارای مزیت‌ های متفاوتی هستند استفاده می ‌شود. افراد وگن باید از انواع مغزیجاتی که دارای خواص متفاوتی می ‌باشند استفاده کنند. میزان پروتئین ‌ها و ویتامین‌ هایی که در انواع مغزیجات وجود دارند بسیار زیاد است. بر همین اساس افراد وگن نیاز است که از انواع مغزیجات برای تامین نیازهای ضروری بدن استفاده کنند. افراد وگن با استفاده از مغزیجات، سیستم ایمنی بدنی شان تقویت خواهد شد.

چربی های امگا ۳ نیز از جمله مواد مغذی هستند که با استفاده از آجیل در رژیم گیاهخواری، به رشد مغز، مقابله با بیماری های قلبی و کاهش التهاب کمک می کنند. مهمترین منبع گیاهی این نوع چربی ها، گردو می باشد. فندق نیز، یکی دیگر از مغزیجاتی است که سرشار از چربی های امگا ۳ می باشد.

رژیم گیاهخواری آجیلی
رژیم گیاهخواری آجیلی

رژیم گیاهخواری آجیلی

استفاده مکرر از آجیل و گنجاندن آن در برنامه غذایی گیاهخواران به رژیم گیاهخواری آجیلی معروف است. گیاهخواران باید تلاش کنند تا با افزودن مغزیجات مختلف به انواع غذاها و سالادها، از این مواد مغذی به عنوان جایگزینی برای گروه های غذاییِ حذف شده، بهره ببرند. حتی افراد عادی نیز، گاهی از آجیل به عنوان یک افزودنی خوشمزه در سالاد استفاده می کنند. همچنین، افزودن بادام زمینی بو داده به سبزیجات تازه، باعث ایجاد طعم و عطری عالی و اشتها‌آور می شود. گاهی می توان از آجیل آسیاب شده روی نان تست نیز استفاده کرد.

صبحانه، یکی از وعده های مهمی بوده که می تواند مقدار زیادی آجیل را در بر بگیرد. ترکیبی از آجیل و میوه های خشک، می تواند گزینه مناسبی برای یک صبحانه پر انرژی باشد. علاوه بر این، استفاده از گرانولا صبحانه، به دلیل داشتن انواع مواد مغذی از جمله گردو و جو دوسر پرک، به شروع یک روز پر انرژی کمک می کند. همچنین، با استفاده از کره ی آجیل در تهیه انواع بیسکوییت و شیرینی نیز، یکی دیگر از گزینه های ایده آل برای جذب چربی های لازم بدن است.

بزرگترین خاصیت آجیل گیاهخواران، افزایش حس سیری می باشد. برخلاف تصور بسیاری از افراد که فکر می کنند استفاده از آجیل باعث افزایش وزن می شود، مصرف آن نقش بسزایی در لاغری و کاهش وزن دارد. دلیل این است که مصرف آجیل باعث سیری و کم اشتهایی در افراد می شود. بعلاوه، فیبر موجود در آجیل، مانع از جذب چربی های مضر در بدن شده و به دفع سموم بدن کمک می کند. همچنین، با مصرف آجیل، نیاز بدن به مصرف مواد قندی نیز،  به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

بادام درختی برای وگن

مصرف بادام درختی باعث افزایش گردش خون در بدن شده و در نتیجه از تجمع چربی ها در ناحیه شکم جلوگیری می کند. گردو نیز، اسیدهای چرب ضروری بدن را تامین کرده و در نتیجه، چربی های مضر در بدن انباشته نمی شوند. از طرفی، بادام هندی با جذب منیزیم، به افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن کمک می کند.

آجیل در برنامه غذایی وگن
آجیل در برنامه غذایی وگن

استفاده از آجیل در برنامه غذایی وگن

اهمیت آجیل در رژیم گیاهخواری بر کسی پوشیده نیست؛ اما استفاده از این مواد مغذی، تنها مختص گیاهخواران نیست. افراد عادی نیز، با قرار دادن آجیل در سبد غذایی خود می توانند از خواص بی نظیر آن بهره مند شوند. باید توجه داشت که فیبر و پروتئین موجود در انواع مغزیجات، بسیار برای بدن مفید بوده و می تواند با ایجاد احساس سیری، مانع از مصرف زیاد مواد غذایی و در نتیجه کاهش وزن شود.

البته برخی افراد نگران چربی بالای موجود در آجیل هستند که باید گفت تمام چربی موجود در مغزیجات جذب بدن نمی شود. در حقیقت، مطالعات نشان داده است که پس از مصرف انواع مغزیجات، چربی های دفع شده از بدن به میزان ۵ تا ۲۰ درصد افزایش می یابد که نشان دهنده ی این است که چربی آجیل، کامل جذب بدن نمی شود.

نکته مهم دیگری که باید در مصرف آجیل در نظر داشت این است که نحوه فرآوری مغزیجات می تواند تاثیر زیادی در جذب مواد آنها توسط بدن داشته باشد. به طور مثال، مواد معدنیِ مغزیجاتِ تفت داده شده بیشتر از مغزیجات خام، جذب بدن می شود. از طرفی دیگر، مواد معدنی کره های آجیلی نیز، بیشتر از آجیل خام جذب بدن می شود.

البته خرید آجیلی مرغوب و با کیفیت بسیار اهمیت دارد. آجیل هایی که تازه نیستند، هم بو و طعم مناسبی نداشته و هم هضم طولانی تری را در بدن دارند. گذشته از آن، جربی های غیر اشباع موجود در آنها نیز به حداقل رسیده است. اگر قصد دارید این مواد مغذیِ با ارزش را در سبد غذایی خود بگنجانید، پیشنهاد ما به شما آجیل و خشکبار منوچهری است.

این شرکت، انواع مغزیجات را به صورت تازه و با قیمت مناسب به دست مشتریان گرامی می رساند. اگر امکان خرید حضوری از فروشگاه آجیل منوچهری را ندارید، می توانید با خرید از فروشگاه اینترنتی این شرکت، لذت یک خرید اینترنتی آجیل با کیفیت و مطمئن را تجربه کنید. این فروشگاه، آجیل و خشکبار مرغوب را با ارسال رایگان به مشتریان عرضه می کند.

مغزیجات برای افراد وگن

مغزیجات برای افراد وگن سرشار از خواص و مزیت ‌های متفاوت هستند. افرادی که وگن می ‌باشند باید از انواع مغزیجات خام در رژیم غذایی خود استفاده کنند. به طور کلی باید به خوبی بدانید که مغزیجات خام خواص بیشتری نسبت به مغزیجات بو داده دارند. از آنجایی که افراد وگن می‌ خواهند میزان پروتئین مورد نیاز بدن خود را با استفاده از خوراکی‌ های سالم تامین کنند باید مغزیجات بو داده نشده را خریداری کرده و میل نمایند.

اگر رژیم گیاهخواری دارید، از همین امروز آجیل را در میان وعده های خود قرار داده و از خواص انواع مغزیجات برای سوخت و ساز بهتر بدن خود استفاده کنید. شک نکنید که با مصرف آجیل در مدت کوتاهی، حس بهتری را تجربه خواهید کرد.

مزایای استفاده از مغزیجات در گیاهخواری
مزایای استفاده از مغزیجات در گیاهخواری

مزایای استفاده از آجیل در رژیم گیاهخواری

مزیت‌ های استفاده از آجیل در رژیم گیاهخواری متفاوت می ‌باشد. افراد وگن هر یک از مزایای استفاده از آجیل را در رژیم خود ارزیابی می‌ کنند و سپس از آنها استفاده می‌ نمایند. بهبود عملکرد قلب، عملکرد سیستم ایمنی بدن، عملکرد کلیه، عملکرد کبد و … با استفاده از آجیل به بهترین نحو ممکن فراهم خواهد شد. افراد وگن باید از آجیل برای سلامت کلی بدن خود استفاده کنند تا بتوانند انرژی روزانه‌ شان را دریافت نمایند. با دریافت انرژی روزانه افراد وگن می توانند کل کارهای خود را به خوبی انجام دهند. آجیل میزان انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند و سیستم ایمنی را تقویت خواهد کرد.

مقدار مصرف مجاز آجیل در رژیم گیاهخواری

مقدار مصرف مجاز آجیل در رژیم گیاهخواری بر اساس نیاز بدن تعیین می ‌گردد. آجیل به عنوان یکی از منابع مهم پروتئین گیاهی شناخته می‌ شود. شما برای رشد و ترمیم انواع سلول ‌های بدن باید از آجیل استفاده کنید. سیستم ایمنی بدن با استفاده از آجیل تقویت خواهد شد. برای دریافت پروتئین در رژیم گیاهخواری باید از انواع آجیل که خواص متفاوتی دارند استفاده شود. همچنین شما می‌ توانید مقدار زیادی کلسیم، پتاسیم، منیزیم و … از آجیل دریافت کنید. بنابراین اگر مصرف گوشت و ماهی را در رژیم گیاهخواری کنار گذاشته ‌اید باید از آجیل که سرشار از پروتئین می ‌باشد استفاده کنید.

نوشته های مشابه
2 دیدگاه
    1. بسیار هم عالی. اکثر آجیل ها به دلیل وجود فیبر و پروتئن گیاهی احساس سیری را برای شما القا می کنند. وبا توجه به حجم کم باعث کاهش وزن خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا