آجیل

آیا بادام هندی خام سمی است؟

بادام هندی خام سمی یا خیر

بادام هندی خام یکی از محصولاتی است که در بازار فروش آجیل عرضه می ‌شود. این آجیل خوشمزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده و مصرف آن فواید بسیاری برای بدن به همراه دارد. با وجود آن که بادام هندی محصول مفید و پرخاصیتی است اما مصرف آن ممکن است در برخی مواقع برای بدن مضر باشد. این حالت زمانی اتفاق می ‌افتد که بادام هندی به صورت خام و طبیعی مصرف می شود.

البته اگر خرید بادام هندی را از تولید کننده هایی مانند آجیل منوچهری که دارای انواع مجوز های رسمی داخلی و خارجی مانند سیب سلامت و ISO 9001 و ISO 22000 هستند ، انجام دهید خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

مضرات بادام هندی خام

اگر از خود می پرسید که آیا بادام هندی خام سمی است باید بدانید جواب این سوال می تواند مثبت باشد. بادام هندی اگر به صورت خام و طبیعی عرضه شود حاوی یک نوع ماده سمی خواهد بود. از این ماده تحت عنوان اوروشیول نام می ‌برند. معمولا اگر کسی با اوروشیول موجود در بادام هندی در تماس باشد دچار آلرژی شده و با یکسری عوارض پوستی درگیر خواهد بود.

این ماده سمی می تواند لکه ها یا برجستگی هایی را روی پوست بدن ایجاد کند. در این حالت شخص در پوست خود ناراحتی هایی مثل التهاب، خارش و… را احساس خواهد کرد. همچنین سم این محصول ممکن است باعث به وجود آمدن تورم موضعی در پوست شده و یا این که شخص سوزش زیادی را در پوست خود احساس کند.

عکس بادام هندی خام
عکس بادام هندی خام

اگر می خواهید از بادام هندی به عنوان یکی از مغزیجات خوشمزه در میان وعده استفاده کنید باید مضرات بادام هندی را بشناسید. بادام هندی دارای یک سم خاصی است و به همین دلیل شاید برای برخی از افراد ضرر داشته باشد. سم اوروشیول مهمترین سم بادام هندی است که در بادام هندی وجود دارد. برخی از مهمترین عوارض بادام هندی که باید با آنها آشنا باشید عبارت هستند از :

1. ایجاد ضایعات پوستی روی پوست

یکی از مهمترین عوارض بادام هندی این است که ضایعات پوستی زیادی را روی پوست ایجاد می کند. اگر شما به صورت اصولی از بادام هندی استفاده نکنید امکان دارد التهابات زیادی در بخش های متنوع بدنتان ایجاد شود. شما باید حد اعتدال را جهت استفاده از بادام هندی رعایت کنید تا دچار این عارضه نشوید.

2. ایجاد لکه های پوستی

یکی دیگر از عوارض بادام هندی این است که لکه های پوستی ایجاد می کند. رنگ بادام هندی سفید است و تا حدودی رنگ مغز آن مایل به زرد می باشد. در صورتی که شما نمونه بادام هندی هایی که بی کیفیت هستند را استفاده کنید، لکه های پوستی زیادی روی پوست تان ایجاد می شود. دقت داشته باشید که بادام هندی مزیت های زیادی دارد ولی اگر به صورت اصولی از این خوراکی استفاده نکنید عوارض آن برایتان به وجود می آید.

3. سوزش پوست

یکی دیگر از مضرات بادام هندی این است که موجب سوزش پوست می شود. اگر شما حجم زیادی از بادام هندی را طی یک روز استفاده کنید پوست تان دچار سوزش می شود. به طور کلی باید بدانید که با مصرف غیر اصولی بادام هندی نه تنها ویتامین های آن را دریافت نمی کنید بله خطرات جدی برای سلامتی تان به وجود می آید.

بادام-هندی-خام-بهتر-است-یا-بو داده
بادام-هندی-خام-بهتر-است-یا-بو داده

چگونه می توان از مضرات بادام هندی خام در امان ماند؟

بخارپز کردن یا تفت دادن بادام هندی خام در دمای زیاد باعث می ‌شود اوروشیول موجود در آن نابود شود. در این صورت مصرف بادام هندی دیگر هیچ ضرری برای بدن نخواهد داشت. بادام هندی هایی که در مراکز فروش آجیل عرضه می شوند محصولات خامی نیستند. مراکز تولیدکننده ابتدا این محصولات را حرارت داده و سپس روانه بازار مصرف می کنند.

زمانی که شما به فروشگاه عرضه کننده آجیل و خشکبار می روید محصولاتی را با برچسب خام مشاهده می کنید. در این صورت ممکن است تصور کنید مصرف این محصولات مضر است. تولیدکنندگان بادام هندی قبل از عرضه این فرآورده ها ابتدا مواد سمی موجود در آنها را به کمک حرارت از بین می برند.

برچسب های خامی که در این محصولات به چشم می ‌خورد تنها بیانگر آن است که مرکز تولیدی هیچگونه ماده طعم دهنده ای را به تولیداتش اضافه نکرده است. بنابراین شما با خیالی آسوده می توانید انواع بادام هندی مرغوب و درجه یک را در مقادیر دلخواه خود از فروشگاه تهیه کنید. بادام هندی خام موجود در مراکز فروش عاری از اوروشیول بوده و مصرف آن برای بدن کاملا بی‌ ضرر است.

ارزش غذایی بادام هندی

جدول زیر ارزش غذایی بادام هندی خام بدون نمک را نشان می دهد:

۲۸ گرم بادام هندیمقدار
انرژی۱۵۷ کیلو کالری
کربوهیدرات۸.۶ گرم
چربی۱۲ گرم
پروتئین۵.۲ گرم
قند۱.۷ گرم
فیبر۰.۹ گرم
جدول ارزش غذایی بادام هندی خام

 

بادام-هندی-خام-بهتر-است-یا-شور
بادام-هندی-خام-بهتر-است-یا-شور

بادام هندی خام چه خواصی دارد؟

بادام هندی خام در کنار نکات احتیاطی که به آن اشاره شد در مواردی بسیار پر خاصیت تر از نمونه ی پخته شده و اصطلاحا بو داده شده ی بادام هندی می باشد. از این رو حتی برای درمان برخی از بیماری ها مصرف بادام هندی خام توصیه و تجویز می شود.

در ادامه به تعدادی از خواص بادام هندی خام برای درمان انواع بیماری اشاره خواهیم کرد.

رفع کم خونی

کسانی که کمبود آهن دارند با مشکل کم خونی مواجه می ‌شوند. بادام های هندی یکی از منابع بسیار خوب آهن به شمار می‌ روند. به همین دلیل مصرف آنها در درمان کم خونی موثر است.

کمک به قلب

بادام هندی خام را باید به عنوان منبع فوق العاده چربی ‌های سالم معرفی کنیم. مصرف این آجیل خوشمزه باعث می ‌شود میزان جذب ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E و ویتامین K در بدن افزایش پیدا کند. بنابراین استفاده از این محصول در برنامه غذایی برای قلب بسیار مفید خواهد بود.

بادام هندی خام چیست
بادام هندی خام چیست

کاهش وزن

بادام هندی جزو محصولاتی است که از کالری بالایی برخوردارند. از طرف دیگر این محصول مقادیر زیادی از فیبر و چربی های مفید را در خود جا داده است. مصرف بادام هندی اگر در حد متعادل صورت گرفته و از افراط در خوردن آن پرهیز شود می ‌تواند برای بدن بسیار مفید باشد. مصرف بادام هندی خام احساس سیری را در شخص ایجاد کرده و در پایین آمدن وزن موثر است.

سلامت دهان و استخوان

فسفر از جمله مواد معدنی موجود در بادام هندی خام است. به همین جهت مصرف این آجیل پرطرفدار در تامین سلامت دهان و استخوان ها نقش دارد. بادام های هندی کربوهیدرات و چربی های سالم را افزایش داده و به سلامت سلولی کمک می کنند.

شما میتوانید برای دریافت انواع ویتامین ها و مواد مواد معدنی موجود در بادام هندی ، آن را به صورت خام یا بو داده یا به فرآورده های بادام هندی مانند خرید کره ی بادام هندی و… تهیه و میل نمایید.

موارد زیر از جمله دیگر خواص بادام هندی خام هستند:

  • خواص ضددیابتی
  • مفید جهت دفع سنگ صفرا
  • پیشگیری از ابتلا به سرطان
  • مفید برای هضم غذا
  • کمک به فرآیند خواب
  • سلامت پوست و مو
  • مقابله با فشار خون بالا
  • مفید برای عصب و ماهیچه ها
بادام هندی خام چیه
بادام هندی خام چیه

مقدار مجاز مصرف بادام هندی خام

برای بهره مندی از خواص بادام هندی خوب است ابتدا به مقدار مجاز مصرف آن توجه داشته باشیم. در همین رابطه باید بدانید خوردن یک چهارم فنجان از این محصول در هر روز بدن ما را از خواص ارزشمند آن برخوردار می کند. زیاده روی در مصرف بادام هندی ممکن است باعث بالا رفتن وزن بدن شود. این در حالیست که با استفاده از خواص بادام هندی می توان وزن بدن را کم کرد.

کسانی که می خواهند به کمک بادام هندی لاغر شوند باید از رژیم های غذایی کم کالری کمک بگیرند. همچنین به این افراد توصیه می ‌شود که بادام های هندی را چند دقیقه قبل از شروع خوردن غذا مصرف کنند. این کار باعث می شود اشتهای شخص برای خوردن غذا کمتر شود.

عوارض بادام هندی

سم اوروشیول که در بادام هندی وجود دارد نباید وارد پوست شود. این سم پوست را دچار خارش، التهاب، لکه های متنوع و ترشح می کند. بنابراین باید عوارض بادام هندی که مربوط به استفاده بیش از اندازه می باشد را بشناسید و از این عوارض جلوگیری کنید.

به طور کلی باید بدانید که میزان چربی بادام هندی زیاد است، بنابراین اگر شما حجم زیادی از بادام هندی را میل کنید کلسترول خون افزایش پیدا می کند. عوارضی که مربوط به بادام هندی می باشد را باید از نظر حجم بادام هندی مورد بررسی قرار دهید و مقدار مناسبی از بادام هندی را استفاده نمایید.

بادام-هندی-خام-مضر-است؟
بادام-هندی-خام-مضر-است؟

مشاهده ی قیمت و خرید بادام هندی خام از آجیل منوچهری

بادام هندی خام باکیفیت از جمله محصولاتی است که مجموعه آجیل و خشکبار منوچهری روانه بازار کرده است. این مرکز بادام هندی را به دو روش حضوری و غیرحضوری در دسترس خریداران قرار می دهد. در این میان فرصت سفارش اینترنتی محصول از فروشگاه آنلاین منوچهری مورد توجه بسیاری از متقاضیان خرید بادام هندی خام قرار دارد.

در چنین حالتی خریداران با صرف مدت زمان کوتاهی می توانند محصولات سالم و مطمئن را در مقادیر کم یا زیاد از فروشگاه سفارش دهند. آجیل و خشکبار منوچهری سفارشات خریداران جزئی و عمده بادام هندی را در اولین فرصت به محل مورد نظر آنها ارسال می ‌کند.

آخرین قیمت بادام هندی خام با در نظر گرفتن یکسری عوامل تعیین و به خریداران این محصول اعلام می ‌شود. اندازه بادام هندی، منطقه کشت بادام هندی، حجم تولید محصول و… از جمله عوامل موثر در این زمینه هستند.

بادام هندی خام مفید یا مضر؟

اکنون که به خوبی با مضرات بادام هندی آشنا شدید باید در مورد ویژگی های این محصول آگاهی بیشتری به دست آورید. بادام هندی یکی از بهترین مغزیجاتی می باشد که در مناطق گرمسیر به بهترین نحو ممکن رشد می کند. این بادام را از درخت بادام هندی برداشت می کنند و از پوست خارجی می نمایند. بادام هندی شرشار از ویتامین ها و مواد معدنی متنوع می باشد. ارزش غذایی که از بادام هندی خام دریافت می شود نسبت به مدل های بو داده بیشتر است. برای خرید بادام هندی باید نمونه بسته بندی های خام را به عنوان نیام وعده مقوی بخرید.

بادام-هندی-خام-بهتر-است-یا-پخته
بادام-هندی-خام-بهتر-است-یا-پخته

پرسش و پاسخ

آیا بادام هندی حاوی سم است؟

بادام هندی اگر به صورت خام و طبیعی باشد سمی و مضر خواهد بود. تفت دادن و بخارپز کردن این محصول در دمای زیاد باعث می شود ماده سمی موجود در آن از بین برود.

چگونه می توان انواع بادام هندی عرضه شده در بازار را با اطمینان مصرف کرد؟

محصولاتی که با برچسب خام در بازار عرضه می شوند در واقع حالت خامی ندارند. مراکز تولیدکننده سم بادام های هندی را به کمک حرارت از بین برده و سپس آنها را روانه بازار می ‌کنند. برچسب خام بادام هندی تنها به این مفهوم است که محصول فاقد هر گونه مواد طعم دهنده می باشد.

طرز تهیه بادام زمینی روکشدار در منزل
منبع
delightedcooking.com
نوشته های مشابه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا